شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهدسته‌بندی نشدهفقط ۲ دقیقه ورزش انفجاری در روز برای جلوگیری از مرگ زودهنگام...

فقط ۲ دقیقه ورزش انفجاری در روز برای جلوگیری از مرگ زودهنگام کافی است

فقط ۲ دقیقه ورزش انفجاری در روز برای جلوگیری از مرگ زودهنگام کافی است

تحقیقات نشان می‌دهد که تنها ۲ دقیقه ورزش شدید در روز ممکن است برای کاهش خطر مرگ در سنین پایین کافی باشد.  کارشناسان می‌گویند حتی لازم نیست فعالیت‌های ورزشی خیلی شدید انجام دهید. آن‌ها ادعا می‌کند که صرفا بالا رفتن از پله‌ها، دویدن در اطراف باغ یا طناب‌بازی کافی است.

دانشمندان دانشگاه سیدنی داده‌های بیش از ۷۰ هزار  بریتانیایی را تجزیه و تحلیل کردند و سطوح ورزش‌کردن آن‌ها را به‌مدت یک هفته و سلامت‌شان در هفت سال بعد از آن ردیابی کردند. نتایج نشان داد افرادی که فقط ۱۵ دقیقه در هفته یا دو دقیقه و ۹ ثانیه فعالیت شدید در روز انجام می‌دادند، ۱۸ درصد کمتر در معرض خطر مرگ در آن دوره هفت ساله بودند. این در مقایسه با افرادی بود که فقط دو دقیقه در هفته ورزش می‌کردند.

دکتر متیو احمدی، نویسنده اصلی این مقاله گفت: نتایج نشان می‌دهد که فعالیت شدید در دوره‌های کوتاه در طول هفته می‌تواند به ما کمک کند عمر بیشتری داشته باشیم.

دستورالعمل‌های سرویس سلامت همگانی (NHS) می‌گوید که بزرگسالان باید ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط یا ۷۵ دقیقه ورزش شدید در هفته طی چهار تا پنج روز انجام دهند.

نمونه‌هایی از ورزش شدید شامل دویدن، شناکردن، طناب‌زدن، و بالا رفتن از پله‌ها است. عدم ورزش همراه با رژیم‌های غذایی ناسالم، عامل اپیدمی فزاینده چاقی در بریتانیا شناخته شده است.

چاقی نه تنها باعث افزایش سایز دور کمر می‌شود بلکه هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی را نیز افزایش می‌دهد به‌طوری‌که NHS حدود ۶.۱ میلیارد پوند برای درمان بیماری‌های مرتبط با وزن مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ هزینه کرده است.

نتایج منتشر شده در نشریه European Heart نشان می‌دهد افرادی که هیچ فعالیت شدیدی انجام نمی‌دهند در مجموع ۴ درصد در معرض خطر مرگ در پنج سال آینده قرار دارند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر