شنبه 6 مرداد 1403
35.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاقرص جدیدی که بدون مصرف استاتین کلسترول و حملات قلبی را کاهش...

قرص جدیدی که بدون مصرف استاتین کلسترول و حملات قلبی را کاهش می‌دهد

آیا نمی‌توانید استاتین مصرف کنید؟

قرص جدیدی که بدون مصرف استاتین کلسترول و حملات قلبی را کاهش می‌دهد

داروهای معروف به استاتین نخستین درمان انتخابی برای کاهش کلسترول خون هستند. اما میلیون‌ها نفر به‌دلیل بروز عوارض جانبی نمی‌توانند از این قرص‌ها استفاده کنند. تحقیقات محققان کلینیک کلیولند که در نشریه  New England Journal of Medicine منتشر شد، نشان می‌دهد نوع دیگری از داروهای کاهنده کلسترول به نام Nexletol خطر حمله قلبی و برخی از مشکلات قلبی-عروقی را در افرادی که نمی‌توانند استاتین‌ها را تحمل کنند، کاهش داد.

در حال حاضر، پزشکان این دارو را که از نظر شیمیایی با نام اسید بمپدونیک شناخته می‌شود، همراه با یک استاتین به‌منظور کمک به برخی بیماران پرخطر برای کاهش بیشترِ کلسترول تجویز می‌کنند. مطالعه جدید، Nexletol را بدون ترکیب استاتین آزمایش کرد و نخستین شواهدی را ارائه داد که نشان می‌دهد این دارو خطر مشکلات سلامتی ناشی از کلسترول را نیز کاهش می‌دهد.

دکتر استیون نیسن، سرپرست این مطالعه گفت: استاتین‌ها پایه و اساس درمان‌های کاهش کلسترول هستند. افرادی که نمی‌توانند از این داروها استفاده کنند درمان‌شان بسیار دشوار است. این گزینه درمانی جدید تأثیر زیادی بر سلامت عمومی این گروه از بیماران دارد.

مقدار زیاد کلسترول بد یا LDL می‌تواند شریان‌ها را مسدود کرده و منجر به حملات قلبی و سکته شود. قرص‌های استاتین مانند Lipitor و Crestor یا معادل‌های ژنریک ارزان‌قیمت آن‌ها پایه اصلی درمان‌های کاهش کلسترول LDL و پیشگیری از بیماری‌های قلبی یا درمان مبتلایان به بیماری‌های قلبی-عروقی است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر