شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهامحققان هندی هیچ ارتباطی بین مرگ ناگهانی و واکسن کووید پیدا نکردند

محققان هندی هیچ ارتباطی بین مرگ ناگهانی و واکسن کووید پیدا نکردند

محققان هندی هیچ ارتباطی بین مرگ ناگهانی و واکسن کووید پیدا نکردند

یک سازمان پزشکی در هند روز سه‌شنبه اعلام کرد که هیچ مدرکی مینی بر این‌که واکسیناسیون کووید۱۹ مسئول “مرگ‌های ناگهانی نامعلوم” بوده است، پیدا نکردند؛ در عوض این مطالعه به خودِ بیماری، نوشیدن زیاد الکل، و ورزش شدید به‌عنوان عوامل خطر اشاره می‌کند.

شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) مطالعه‌ای را با نام “گزارش‌های افواهی در مورد مرگ‌های ناگهانی و نامعلوم در میان بزرگسالان سالم” در سنین ۱۸ تا ۴۵ سالگی بین اکتبر ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۳ انجام داد.

در مطالعه‌ی این گروه تحقیقاتی که در نشریه Indian Journal of Medical Research منتشر شد، آمده است:

هیچ مدرکی دال بر ارتباط مثبت واکسیناسیون کووید۱۹ با مرگ‌های ناگهانی نامعلوم در میان بزرگسالان جوان نیافتیم. از سوی دیگر، سابقه خانوادگی مرگ ناگهانی، بستری‌شدن در بیمارستان به‌دلیل کووید۱۹، و رفتارهای سبک زندگی مانند اخیرا افراط در نوشیدن الکل، و فعالیت بدنی شدید از عوامل خطر مرگ ناگهانی نامعلوم بودند.

داده‌های دولتی نشان می‌دهد که هند متحمل ۴۵ میلیون ابتلا به کووید۱۹ و ۵۳۳۲۹۹ مرگ ناشی از این بیماری شد، اما کارشناسان می‌گویند که تعداد واقعی چندین برابر بیشتر است.

بسیاری از بیمارستان‌های هند در اوج بحران کووید تخت‌های‌شان پُر شد و تعداد زیادی از مردم جان خود را در خانه از دست دادند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر