شنبه 6 مرداد 1403
35.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهامرکز فناوری واکسن mRNA سازمان جهانی بهداشت در کیپ‌تاون راه‌اندازی شد

مرکز فناوری واکسن mRNA سازمان جهانی بهداشت در کیپ‌تاون راه‌اندازی شد

مرکز فناوری واکسن mRNA سازمان جهانی بهداشت در کیپ‌تاون راه‌اندازی شد

سازمان جهانی بهداشت (WHO) به‌طور رسمی مرکز فناوری واکسن mRNA خود را در شهر کیپ‌تاون، پایتخت آفریقای جنوبی راه‌اندازی کرد، یک مرکز که در طول همه‌گیری کووید۱۹ برای کمک به کشورهای فقیری که در تلاش برای دسترسی به درمان‌های نجات‌بخش بودند، تأسیس شد.

در سال ۲۰۲۱، WHO شرکت‌های آفریجن بابولوجیکس (Afrigen Biologics) و بایووَک (Biovac) واقع در آفریقای جنوبی را انتخاب کرد تا به کشورهای فقیر و کشورهای با درآمد متوسط دانش فنی و مجوز ساخت واکسن کووید۱۹ را در آفریقای جنوبی بدهد، اقدامی که سیریل راماسافو، رئیس‌جمهور این کشور آن را یک گام تاریخی خواند.

آفریجن بایولوجیکس از زنجیره در دسترس عموم واکسن کووید mRNA شرکت مدرنا نسخه واکسن خود یعنی AfriVac ۲۱۲۱ را در مقیاس آزمایشگاهی ساخته و اکنون در حال افزایش تولید است.

این کاندید واکسن که در اوایل سال ۲۰۲۴ بر روی انسان آزمایش خواهد شد نخستین واکسنی است که براساس یک واکسن پرمصرف بدون کمک و تأیید سازنده آن ساخته شده است.

پس از آن‌که شرکت‌های داروسازی جهانی از جمله مدرنا و فایزر از ارائه دانش فنی برای همانندسازی واکسن‌های خود عمدتا به دلیل نگرانی‌های مالکیت معنوی خودداری کردند، این مرکز تصمیم گرفت تا این واکسن را به تنهایی طراحی کند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر