شنبه 6 مرداد 1403
35.4 C
Tehran
خانهمقالات علمی داروییمزایا و اشتباهات رایج هنگام استفاده از مسواک برقی

مزایا و اشتباهات رایج هنگام استفاده از مسواک برقی

مزایا و اشتباهات رایج هنگام استفاده از مسواک برقی

آیا برای انتخاب بین مسواک دستی و مسواک برقی دچار سردرگمی هستید؟ در این‌جا لیستی از برخی مزایای مسواک برقی وجود دارد که ممکن است به شما در تصمیم‌گیری کمک کند.

انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) هر دو مسواک را برای حفظ سلامت دندان‌ها توصیه می‌کند. به گزارش CNET در حالی‌که مسواک‌های برقی گران‌تر هستند، در از بین‌بردن پلاک و کاهش پوسیدگی دندان مؤثرترند.

در سال ۲۰۱۴ سازمان خیریه بین‌المللی بریتانیایی کاکرین بیش از ۵۶ کارآزمایی بالینی مسواک‌زدن بدون نظارت را بر روی بیش از ۵ هزار داوطلب از جمله بزرگسالان و کودکان بررسی کرد. این مطالعه نشان داد افرادی که تا سه ماه از مسواک برقی استفاده می‌کردند، ۱۱ درصد کاهش پلاک دندان را تجربه کردند.

مطالعه دیگری که شرکت‌کنندگان را به‌مدت ۱۱ سال زیر نظر داشت نشان داد استفاده از مسواک‌های برقی منجر به داشتن دندان‌های سالم‌تر می‌شود. مطالعه سال ۲۰۱۹ که توسط محققان دانشگاه پزشکی گرایفسوالد در آلمان انجام شد، هم‌چنین نشان داد افرادی که از مسواک‌های برقی استفاده می‌کنند نسبت به افرادی که از مسواک‌های دستی استفاده می‌کنند، دندان‌های‌شان ۱۹ درصد بیشتر حفظ می‌شود.

افرادی که ارتودنسی کرده‌اند نیز از مسواک برقی بیشتر بهره می‌برند. یک مطالعه منتشر شده در نشریه American Journal of Orthodontics and Dentofacial Orthopedics نشان داد افرادی که ارتودنسی کرده‌اند و از مسواک‌های دستی استفاده می‌کنند در مقایسه با مسواک‌های برقی احتمال بیشتری برای تجمع پلاک دندان و خطر ابتلا به التهاب لثه دارند.

مسواک‌های برقی گزینه‌ای عالی برای کودکان هستند. آن‌ها اغلب زود خسته می‌شوند و به‌درستی مسواک نمی‌‌زنند که منجر به ایجاد پلاک دندان می‌شود. سر مسواک برقی در جهات مختلف می‌چرخد و می‌تواند به‌طور مؤثرتری پلاک را در زمان کوتاه‌تری تمیز کند. ADA مسواک‌زدن را به‌مدت ۲ دقیقه و ۲ بار در روز با یک مسواک نرم توصیه می‌کند. تعجیل در مسواک‌زدن ممکن است تمام پلاک‌های روی دندان را از بین نبرد. هم‌چنین هر سه تا چهار ماه یک‌بار سر این مسواک‌ها را باید عوض کرد. در واقع، اگر موهای مسواک ساییده یا درهم تنیده شوند، بدون در نظر گرفتن زمان باید فورا تعویض شوند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر