دوشنبه 7 اسفند 1402
-1.2 C
Tehran
خانهمقالات علمی داروییمواد غذایی‌ای که خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می‌دهند

مواد غذایی‌ای که خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می‌دهند

مواد غذایی‌ای که خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می‌دهند

یک مطالعه منتشرشده در نشریه Neurology نشان داد افرادی که از میوه، سبزیجات، لوبیا و چای به‌میزان کم استفاده می‌کنند سه برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل قرار دارند. بیماری آلزایمر شایع‌ترین شکل زوال عقل است و عواملی از قبیل سن بالا، ژنتیک، و قومیت می‌توانند در خطر ابتلا به این بیماری نقش داشته باشند.

۵ راهکار برای محافظت از مغز در برابر زوال عقل:

پیروی از رژیم غذایی MIND. مطالعات متعددی نشان داده که پیروی دقیق از این رژیم غذایی خطر ابتلا به آلزایمر را تا ۵۳ درصد کاهش می‌دهد. حتی پایبندی در حد متوسط به رژیم غذایی MIND نیز منجر به کاهش خطر ۳۵ درصدی خطر ابتلا به آلزایمر شد.

مصرف میوه و سبزیجات رنگارنگ که سرشار از فلاونوئیدها هستند.

مصرف مواد غذایی سرشار از پروتئین مانند حبوبات، سینه مرغ، ماهی‌های چرب و تخم‌مرغ.

حذف قندهای اضافه‌شده از رژیم غذایی.

جایگزین‌ کردن غذاهای مغذی طبیعی با غذاهای فرآوری‌شده.

یک مطالعه حیوانی در دانشگاه ایالتی اوهایو نشان داد فقط ۴ هفته مصرف غذاهای فرآوری‌شده منجر به از دست‌دادن حافظه و افزایش التهاب در موش‌ها شد. باوجودِاین، هنگامی که موش‌ها امگا۳ دریافت کردند، علائم آن‌ها کاهش یافت.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر