شنبه 23 تیر 1403
31.5 C
Tehran
خانهدسته‌بندی نشدهمواد مغذی برای کاهش ابتلا به آب مروارید

مواد مغذی برای کاهش ابتلا به آب مروارید

مواد مغذی برای کاهش ابتلا به آب مروارید

آب مروارید تیره و تار شدن عدسی چشم به‌صورت طبیعی است که با افزایش سن شایع می‌شود. بسیاری از افراد برای خلاصی از شرّ آب مروارید تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند. متأسفانه هیچ راه قطعی برای پیشگیری از بروز آب مروارید وجود ندارد. اما ایجاد تغییرات در سبک زندگی مانند خوردن غذاهای سالم، محدود کردن مصرف الکل، ترک سیگار، استفاده از عینک آفتابی و نوشیدن آب می‌تواند به کاهش ابتلا به آب مروارید کمک کند.

بر اساس اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، توصیه‌های تغذیه‌ای برای حفظ سلامت چشم‌ها عبارتند از:

کلم‌پیچ، سبزیجات برگ سبز تیره مثل کلم، اسفناج، و کلم بروکلی. کیوی، انگور قرمز، پرتقال، ذرت، انبه و خربزه.

سیب زمینی. در صورت عدم‌تمایل به مصرف سیب‌زمینی مواد غذایی مانند هویج و کدو یا مواد غذایی به رنگ سبز تیره شامل اسفناج. جگر، شیر و تخم‌مرغ منابع عالی ویتامین A هستند.

توت‌فرنگی، و سایر غذاهای غنی از ویتامین C شامل فلفل، بروکلی، مرکبات مانند نارنگی و گریپ فروت در طول روز.

سالمون منبع خوبی از ویتامین D است که به محافظت در برابر دژنراسیون ماکولا کمک می‌کند. ویتامین D را می‌توان با مصرف ماهی‌های ساردین، شیر و آب پرتقال غنی‌شده با ویتامین D نیز به دست آورد.

چای سبز. آنتی‌اکسیدان آن ممکن است به کاهش خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا کمک کند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر