جمعه 5 مرداد 1403
34 C
Tehran
خانهمقالات علمی داروییموفقیت محققان کشور در انتقال ژن برای حل مشکل بیماران تالاسمی‌

موفقیت محققان کشور در انتقال ژن برای حل مشکل بیماران تالاسمی‌

موفقیت محققان کشور در انتقال ژن برای حل مشکل بیماران تالاسمی‌

رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از انتقال ژن با استفاده از آخرین فناوری روز دنیا برای رفع مشکل بیماران تالاسمی و مبتلایان به سرطان معده خبر داد و گفت:

ما به‌عنوان یکی از گروه‌های پیشگام ژن‌درمانی در کشور انتقال ژن را با استفاده از آخرین فناوری روز دنیا انجام داده‌ایم و نتیجه آن منجر به طراحی کارآزمایی بالینی ژن‌درمانی در مشهد با انتقال از میز آزمایشگاه به تخت بیمار در بیمارستان شده است.

دکتر محمدرضا عباس‌زادگان افزود: دستگاه BTX ECM ۸۳۰ انتقال ژن که یکی از مدرن‌ترین فناوری‌های این حوزه است برای انتقال ژن به کلیه سلول‌های حیوانی و انسانی به‌ویژه سلول‌های بنیادی و دندریتیک سل‌ها که سخت پذیرای مولکول‌های مختلف مانند DNA و RNA هستند، بسیار مفید است. تحت این شرایط ژن‌درمانی بیماران مبتلا به سرطان معده و طرح اصلاح ژن در بیماران تالاسمی‌ که طی کارآزمایی بالینی انجام خواهد شد، موفقیت‌آمیز خواهد بود.

در بحث سرطان معده برای نخستین بار در جهان ساختار ژنتیکی سوپر آنتی‌ژن در خصوص ۳ شاخصه توموری (Chimeric CTA)  توسط این گروه تحقیقاتی ساخته که منجر به تقویت سیستم ایمنی بیمار که علیه سلول‌های توموری شد که در نهایت به حذف سلول‌های سرطانی منجر می‌شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر