شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاهشدار اقتصاددانان در مورد تحت پوشش قرار گرفتن داروهای جدید چاقی توسط...

هشدار اقتصاددانان در مورد تحت پوشش قرار گرفتن داروهای جدید چاقی توسط مدیکر

هشدار اقتصاددانان در مورد تحت پوشش قرار گرفتن داروهای جدید چاقی توسط مدیکر

اقتصاددانان حوزه سلامت در گزارشی که در نشریه پزشکی نیوانگلند منتشر شد، هشدار دادند که هزینه گسترش پوشش داروهای تجویزی مدیکر آمریکا برای پرداخت داروهای گران‌قیمت و جدید چاقی می‌تواند فاجعه‌آمیز باشد.

پس از این‌که داروهای پرفروش دیابت، کاهش وزن بیش از ۲۰ درصدی را در آزمایشات بالینی نشان دادند، این داروها به‌عنوان درمان‌هایی برای چاقی تغییر کاربری داده‌اند. در حالی که آن‌ها بسیار مؤثرتر از داروهای قدیمی‌تر هستند، ممکن است برای حفظ وزن کاهش یافته نیاز به استفاده مادام‌العمر از این داروها باشد.

 به‌عنوان مثال هزینه سالانه تزریق یکبار در هفته داروی Wegovy ساخت شرکت نوو نوردیسک پس از تخفیف، بیش از ۱۳ هزار دلار در آمریکا است. قیمت داروی Mounjaro شرکت ایلای لی‌لی‌‌&‌کو که انتظار می‌رود در سال آینده به‌عنوان دارویی برای درمان چاقی تأییدیه آمریکا را به دست آوَرد ۱۵۴۰ دلار برای مصرف یک ماهۀ بیماران دیابتی است.

در حال حاضر، مدیکر طبق قانون نباید نسخه‌های داروهای ضد چاقی را پرداخت کند. اما اگر قانون “درمان و کاهش چاقی” که مورد حمایت هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات است مجددا مطرح و توسط کنگره تصویب شود، مدیکر مجبور خواهد شد که داروهای کاهش وزن را نیز تحت پوشش قرار دهد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر