شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاهشدار سازمان غذا و دارو درباره داروهای تلگرامی و اینستاگرامی

هشدار سازمان غذا و دارو درباره داروهای تلگرامی و اینستاگرامی

هشدار سازمان غذا و دارو درباره داروهای تلگرامی و اینستاگرامی

مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان غذا و دارو درباره تبلیغات برخی داروهایی که با عناوینی هم‌چون داروهای مؤثر هندی و پاکستانی در کانال‌های تلگرامی دست ‌به دست می‌شوند گفت:

ارائه هر نوع دارویی در کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی و مبادی به‌جز داروخانه، غیرقانونی و تخلف است. دارو باید از مسیر رسمی زنجیره تأمین دارو به دست مصرف‌کننده و بیمار برسد که تنها عرضه‌کننده داروها هم داروخانه‌ها هستند.

دکتر سجاد اسماعیلی افزود: باید توجه کرد که داروهایی که از طریق مبادی غیرمجاز عرضه می‌شوند، ممکن است تقلبی باشند. به‌طوری که برچسبی که روی آن وجود دارد، مربوط به آن دارو نباشد و ممکن است اصلا دارو نباشد و ماده دیگری در آن باشد. هم‌چنین ممکن است دارویی که به‌عنوان داروی مؤثر عرضه می‌شود فاقد ماده مؤثره بود یا حتی ترکیبات خطرناکی در آن استفاده شده باشد.

تولید و تأمین دارو مسیر مشخصی دارد. فرایند تأمین ماده اولیه، بررسی فرمولاسیون آن، تولید، انجام تست‌های پایداری و… در فرایند تولید و تأمین دارو انجام شده و بعد از آن مجوز توزیع و عرضه دریافت می‌کند.

تضمین‌کننده این‌که بیمار داروی ایمن و بدون عوارض جانبی غیرمعمول مصرف کند این است که بیمار دارو را از داروخانه تأمین کند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر