شنبه 6 مرداد 1403
35.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاهشدار وزارت بهداشت درباره فعالیت پرستارنماها

هشدار وزارت بهداشت درباره فعالیت پرستارنماها

هشدار وزارت بهداشت درباره فعالیت پرستارنماها

معاون پرستاری وزارت بهداشت نسبت به فعالیت افراد غیرمتخصص و غیرپرستار در حوزه خدمات «پرستاری در منزل» و سخت‌بودن امکان شناسایی آن‌ها در صورت بروز تخلف هشدار داد و گفت:

توصیه وزارت بهداشت این است که خدمات پرستاری در منزل را صرفا از مراکز معتبر تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی دریافت کنند؛ چراکه مراکز معتبر تحت بازرسی و نظارت دقیق دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت قرار دارند. لیست این مراکز نیز در درگاه و وبگاه تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دارد.

 تبلیغاتی که در فضای مجازی و در برخی اماکن دیگر انجام می‌شود، مورد تایید وزارت بهداشت نیست و در این مورد پیگیری‌ها، چه آسیب مالی و چه آسیب جانی که به عزیزان وارد می‌شود، دشوار است. هرچند که وزارت بهداشت هم‌چنان به‌عنوان حامی مردم در کنار آن‌ها است و این مشکلات پیگیری می‌شود.

دکتر عباس عبادی ضمن اشاره به شیوه نظارت وزارت بهداشت بر فعالیت‌ مراکز پرستاری در منزل، درباره نحوه ورود وزارت بهداشت برای شناسایی مراکز غیرمجاز و برخورد با آن‌ها افزود: این مراکز شناسایی می‌شوند و برخی از آن‌ها حتی یک فضای فیزیکی نیز در اختیار ندارند و از فضای مجازی برای تبلیغات استفاده می‌کنند و اگر شناسایی شوند و یا گزارشی از مردم دریافت کنیم، حتما برخورد جدی و قانونی با آن‌ها خواهیم داشت.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر