شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاهمکاری‌های مشترک ایران و تاجیکستان در حوزه‌های مختلف سلامت و تولید داروهای...

همکاری‌های مشترک ایران و تاجیکستان در حوزه‌های مختلف سلامت و تولید داروهای مشترک

همکاری‌های مشترک ایران و تاجیکستان در حوزه‌های مختلف سلامت و تولید داروهای مشترک

دکتر بهرام عین‌اللهی در دیدار با همتای تاجیکستانی خود در حاشیه نخستین همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت بر تشکیل کارگروهی مشترک بین دو کشور در حوزه سلامت و گسترش همکاری‌ها از طریق این کارگروه تاکید کرد و گفت:

فصل جدیدی از همکاری‌ها با کشور تاجیکستان آغاز شده است. برنامه‌های مشترکی با وزارت بهداشت تاجیکستان در حوزه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین‌ شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تبادل استاد و دانشجو، برگزاری همایش‌های علمی مشترک و اجرای برنامه‌های تحقیقاتی و پژوهشی اشاره کرد.

وی با اشاره به  امکانات حوزه درمان کشورمان، استفاده مردم تاجیکستان از ظرفیت‌های حوزه گردشگری سلامت ایران را  ‌قابل‌گسترش توصیف کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم‌چنین با اشاره به توانمندی‌های حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ایران افزود: آمادگی داریم داروها و تجهیزات پزشکی خود را به تاجیکستان صادر کنیم و تولیدات مشترک دارویی  با کشور تاجیکستان داشته باشیم.

دکتر عین‌اللهی هم‌چنین در ادامه این دیدار به اقدامات حوزه بهداشت کشورمان در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در حوزه بهداشت اجرا شده برنامه سلامت خانواده است که آمادگی داریم تجربیات خود در این زمینه را در اختیار  تاجیکستان قرار دهیم.

باید برنامه‌ای یکساله و مشترک با وزارت بهداشت تاجیکستان تدوین  و  بر مبنای آن، همکاری‌های خود را در حوزه‌های مختلف سلامت تنظیم و تقویت کنیم.
وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های تحقیقاتی ایران در حوزه درمان سرطان  گفت: در این زمینه می‌توانیم با  تاجیکستان همکاری‌های تحقیقاتی و درمانی  داشته باشیم.

 وزیر بهداشت تاجیکستان در این دیدار با قدردانی از وزارت بهداشت ایران در برگزاری نخستین همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت خواهد گرفت، همکاری‌های گسترده‌ای با جمهوری اسلامی در حوزه سلامت داشته باشیم.

دکتر جمال‌الدین عبدالله‌زاده با موفق‌خواندن صنایع دارویی کشورمان، خواستار تولید محصولات دارویی مشترک با ایران شد و افزود: در حوزه آموزش نیز می‌توانیم از حضور اساتید و متخصصان ایرانی بهره‌مند شویم.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر