شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاورود داروهای تنفسی به سبد محصولات داروسازی ابوریحان

ورود داروهای تنفسی به سبد محصولات داروسازی ابوریحان

گزارش خبری: یک گام دیگر برای خدمت در عرصه سلامت/

 ورود داروهای تنفسی به سبد محصولات داروسازی ابوریحان

معاون تولید و تحقیقات داروسازی ابوریحان گفت: با توجه به جای خالی دسته دارویی اسپری‌های تنفسی در هلدینگ دارویی تیپیکو، شرکت داروسازی ابوریحان به‌عنوان شرکت پیشرو در توسعه محصولات جدید، اقدام به ورود در عرصه اسپری‌های استنشاقی و اسپری‌های بینی نموده است تا با اضافه کردن این محصولات به سبد دارویی هلدینگ، گامی مؤثر در برطرف نمودن نیاز بیماران در کشور برداشته شود.

دکتر آرمان نصراللهی افزود: پروژه ساخت خط اسپری بینی این شرکت از سال ۱۳۹۹ آغاز گردید. به موازات آن تحقیق و توسعه ۱۸ قلم داروی اسپری بینی توسط نخبگان جوان ‌واحد تحقیقات شرکت انجام پذیرفت، که برخی از آن‌ها برای اولین بار در کشور تولید خواهند شد. به دنبال فرموله کردن محصولات، کلیه آزمایشات شامل مطالعات پایداری و مقایسه با برندهای مطرح بین‌المللی انجام پذیرفته تا نسبت به کیفیت و کارایی محصولات اطمینان کامل حاصل گردد.

وی افزود: پیرو تکمیل خط، در بهمن ماه ۱۴۰۱ بازدید فنی توسط سازمان غذا و دارو انجام پذیرفته و در حال حاضر منتظر صدور مجوز از جانب سازمان جهت آغاز اسکیل آپ محصولات هستیم. پیش‌بینی می شود اسکیل آپ محصولات در اسفندماه انجام و مدارک آن‌ها به جهت بررسی و اخذ پروانه تولید به سازمان غذا و دارو ارسال شود. انتظار می‌رود طی بهار ۱۴۰۲ محصولات دارای پروانه تولید به بازار عرضه گردند.

 ‏نصراللهی خاطرنشان کرد: با این نوآوری در عرضه محصولات جدید، گام جدیدی در برطرف نمودن برخی از نیازهای بیماران انجام خواهد پذیرفت که به دلایل رقابتی بازار، در حال حاضر از بازگو کردن جزئیات آن‌ها معذوریم. هم‌چنین، با راه‌اندازی این خط علاوه بر تکمیل سبد دارویی شرکت و هلدینگ، اشتغال‌زایی مناسبی نیز ایجاد می‌شود که مصداق کامل “تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین” می باشد و از بابت این توفیق خداوند متعال را شاکر هستیم.

به گفته وی در رابطه با اسپری‌های استنشاقی نیز اقدامات اولیه جهت اخذ مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو جهت انتقال تکنولوژی از یک شرکت اروپایی اخذ شده است که در مرحله عقد قرارداد می‌باشد و در آینده‌ای نزدیک خبرهای تکمیلی در رابطه با این محصولات و جزئیات آن به اطلاع خواهد رسید.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر