جمعه 27 مهر 1403
25.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاورود محموله دارویی به کشور

ورود محموله دارویی به کشور

ورود محموله دارویی به کشور

رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر این‌که حمایت از تولید یک اصل است و تا زمانی‌که نیاز کشور تأمین شود، این حمایت ادامه خواهد داشت گفت:

واردات آنتی‌بیوتیک‌ها در کنار افزایش تولید تا اشباع بازار در دستور کار است. یک محموله دارویی روز جمعه وارد کشور خواهد شد و طی هفته آینده نیز به‌تدریج  واردات محموله‌های دیگر ادامه خواهد داشت تا نیاز بازار رفع شود.

دکتر سید حیدر محمدی افزود: در حوزه صنایع غذایی، کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد، البته برخی ارگان‌های موازی در وظایف سازمان غذا و دارو دخالت می‌کنند که این موضوع خط قرمز ما است و قطعا مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

در سال‌های نه چندان دور، کل مکمل‌های بازار کشور از مسیر واردات تأمین می‌شد که در حال حاضر این عدد به صفر رسیده و تمامی مکمل‌های مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود، فقط در بخش کوچکی از شیرخشک‌های بیماران متابولیک واردات داریم.

در خصوص ارز ترجیحی مفسده‌هایی وجود داشت که برای حل این مسئله در بالاترین سطح نظام، تصمیم بر اصلاح آن گرفته شد و طرح دارویاری در تفاهم نامه‌ای با ۴۲ بند به امضای چندین ارگان و سازمان از جمله بانک مرکزی، وزارت صمت، وزارت بهداشت و … رسید.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر