شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاورود وزارت بهداشت به ماجرای ابر متان

ورود وزارت بهداشت به ماجرای ابر متان

ورود وزارت بهداشت به ماجرای ابر متان

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت درباره اخبار مبنی بر وجود ابر متان در جنوب تهران گفت:

در این زمینه وزارت بهداشت در حال مطالعه است و هنوز نتیجه قطعی به دست نیامده است اما باید بدانیم که متان به‌عنوان مهم‌ترین گاز گلخانه‌ای در پدیده گرمایش جهانی شناخته می‌شود که اثر آن از سایر گازهای گلخانه‌ای مانند  CO۲، نیتروژن اوکساید و بخار آب در پدیده گرمایش جهانی بیشتر است. البته به‌غیر از آثار متان بر گرمایش جهانی این گاز برای سلامت انسان هم خطرناک است.

بوی بدی که گاها در روزهای آلوده استشمام می‌شود به وجود گاز متان ارتباطی ندارد. متان گازی بی‌بو، بی‌رنگ و سبک‌تر از هوا است؛ بنابراین وقتی تولید می‌شود به‌سرعت به بالا صعود می‌کند و تاثیری بر بوی هوا ندارد.

دکتر عباس شاهسونی افزود: اکنون مهم‌ترین آلاینده در هوای کلانشهر تهران ذرات معلق  PM۲.۵ است. این ذرات اثرات زیادی بر سلامت انسان دارد و مهم‌ترین عامل خطرناک در هوا برای انسان‌ها است.

مهم‌ترین توصیه ما در روزهای آلوده به مردم این است که ترجیحا تا حد امکان حضور خود در فضای باز را کاهش دهند و در صورتی‌که نیاز به خروج از منزل بود از ماسک مناسب استفاده کنند. گروه‌های حساس به‌خصوص زنان باردار، کودکان، سالمندان و افرادی که بیماری‌های قلبی و تنفسی حضور خود در جوامع را به حداقل برسانند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر