شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاپرداخت مطالبات دارویاری باید به‌روز باشد

پرداخت مطالبات دارویاری باید به‌روز باشد

پرداخت مطالبات دارویاری باید به‌روز باشد

دکتر سید علی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان  با بیان این‌که پرداخت مطالبات دارویاری به داروخانه‌ها باید به‌روز باشد، گفت: زیرا وضعیت ما مشابه با سایر گیرندگان یارانه است. مانند یارانه سوخت، یارانه نان و … که بلافاصله به جایگاه‌دار سوخت و نانوا پرداخت می‌کنند، اما چرا پرداخت یارانه به داروخانه‌ها سه ماه و بعضا بیشتر طول می‌کشد.

 در این صورت کار داروخانه‌ها مشکل می‌شود و وقتی داروخانه پول نداشته باشد، نمی‌تواند بدهی‌هایش را به موقع به شرکت‌های پخش بپردازد یا بعضا ممکن است داروخانه‌هایی باشند که دیگر با سازمان‌های بیمه‌گر همکاری نکنند و بخواهند دارو را آزاد به بیمار بدهند. بنابراین تاخیر در پرداخت مطالبات دارویی چه خودش را به صورت کمبود دارویی نشان دهد و چه به صورت عدم همکاری داروخانه‌ها با بیمه‌ها، در نهایت دودش به چشم بیماران و مردم می‌رود.

 آن‌چه که سازمان غذا و دارو خواسته بود، افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی میزان بودجه مطرح شده در لایحه بودجه ۱۴۰۲، برای دارویاری سال آینده و عددی حدود ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بود که فعلا ۶۹ هزار میلیارد مصوب شده و باید دید در کمیسیون تلفیق چه تصمیماتی گرفته می‌شود. با واقعی دیده نشدن بودجه دارویاری، اولین جایی که آسیب می‌بیند، داروخانه‌ها هستند. قبلا اولین حلقه زنجیره تامین، شرکت‌های واردکننده دارو و شرکت‌های واردکننده مواد اولیه بودند که تا زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت نمی‌کردند و بودجه به موقع تامین نمی‌شد، این‌ها هم وارداتی انجام نمی‌دادند و کمبود دارو به شکل دیگری و به‌سرعت خودش را نشان می‌داد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر