شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهمقالات علمی داروییچند روش خانگی برای سفید کردن دندان‌ها

چند روش خانگی برای سفید کردن دندان‌ها

چند روش خانگی برای سفید کردن دندان‌ها

سفید کردن دندان‌ها یک صنعت میلیارد دلاری در سال است؛ با این‌حال همه روش‌های سفید کردن دندان‌ها ایمن و یا حتی مؤثر نیستند. به نقل از منبع وب‌مِد برخی از درمان‌های طبیعی و خانگی بی‌خطر هستند و می‌توانند به سفید کردن دندان‌های‌تان کمک کنند.

*استفاده از مسواک‌های برقی. مسواک‌های برقی نسبت به مسواک‌های دستی لکه‌های سطحی روی دندان‌ها را به‌طور مؤثرتری از بین می‌برند.

*مسواک‌زدن با خمیردندان‌های سفیدکننده و کشیدن نخ دندان. نخ دندان کشیدن باعث سفید شدن دندان‌ها نمی‌شود اما کمک می‌کند از شرّ غذا و باکتری‌هایی که می‌توانند به پلاک دندان تبدیل و موجب کدر و تیره‌تر شدن دندان‌ها شوند، خلاص شوید.

*مالیدن روغن کنجد یا نارگیل به دندان‌ها. یک مطالعه نشان داده است که روغن نارگیل می‌تواند از پوسیدگی دندان‌ها نیز پیشگیری کند.

*استفاده از جوش شیرین. مطالعات نشان می‌دهند مسواک‌زدن با محصولات حاوی جوش شیرین به مرور زمان موجب از بین‌رفتن لکه‌های سطحی روی دندان‌ها می‌شود.

*مصرف سیب و آناناس. اسید مالیک موجود در سیب و خمیردندان‌های حاوی بروملین که ترکیبی در آناناس است به سفید شدن دندان‌ها کمک می‌کند.

*استفاده از محلول شست‌‌و‌شوی دهان و دندان‌ آب اکسیژنه یا هیدروژن پراکسید. مراقب باشید که این محلول هنگام شست‌شو بلعیده نشود.

*استفاده از زردچوبه. با مالیدن خمیر زردچوبه بر روی دندان‌ها علاوه بر خاصیت سفیدکنندگی، می‌توانید از خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی این ادویه ارزشمند در کاهش عفونت لثه نیز بهره‌مند شوید.

و سرانجام این‌که:

هیچ مطالعه‌ای این ادعا را که سرکه سیب می‌تواند موجب سفیدشدن دندان‌ها شود، تأیید نمی‌کند. هم‌چنین سیگار کشیدن و جویدن تنباکو می‌تواند باعث ایجاد لکه بر روی دندان‌ها شود که این هم دلیل خوب دیگری برای ترک سیگار است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر