شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهمقالات علمی داروییچهار راهکار برای درمان شوره سر

چهار راهکار برای درمان شوره سر

چهار راهکار برای درمان شوره سر

یکی از ساده‌ترین راه‌حل‌ها برای درمان شوره سر خریداری شامپوهای ضد شوره است، اما این شامپوها برای برخی روش درمانی مناسبی نبوده و شوره به‌سرعت به سرشان بازمی‌گردد. اگرچه شوره سر منجر به ایجاد هیچ مشکل عمده دیگری نمی‌شود، اما غالبا تحریک و مشاهده پوسته‌ها برای فرد آزاردهنده است.

به‌طور معمول متخصصان پوست چهار روش درمانی را به‌غیر از استفاده از شامپوهای ضد شوره تجویز می‌کنند:

۱-استفاده از کرم‌های استروئیدی. این کرم‌ها باید مستقیما روی نواحی سر فرد مبتلا به شوره سر قبل از دوش‌گرفتن مالیده شود.

۲-مصرف داروهای ضد قارچ. برخلاف شامپوها، بیشتر داروهای ضد قارچ به‌شکل قرص هستند و مانند قرص‌های خوراکی معمولی مصرف می‌شوند. پزشک ممکن است این داروها را به شامپودرمانی اضافه کند تا هر دو گزینه به از بین‌رفتن سریع‌تر شوره سر کمک کنند.

۳-درمان‌های مبتنی بر روغن از شب تا صبح. انواع روغن‌های طبیعی می‌توانند در درمان شوره سر مؤثر باشند. به‌عنوان مثال روغن‌هایی مانند روغن درخت چای، علف لیمو، و روغن نارگیل درمان‌های مناسبی برای شوره سر هستند که شخص می‌تواند پس از مالش روغن بر روی پوست سر از کلاه مخصوص استفاده کند. در صورت پیروی از درمان‌های مبتنی بر روغن، صبح باید دوش گرفته تا روغن و سلول‌های مرده پوست شسته شود. تعداد دفعات مصرف روغن به شدت شوره سر و میزان مؤثربودن روغن‌ها بستگی دارد. این روش می‌تواند به‌عنوان یک روش دو منظوره در درمان سایر مشکلات پوست سر نیز مؤثر واقع شود.

۴-رژیم ویتامین. کمبود ویتامین‌ها نقش مهمی در ایجاد شوره سر دارند. ویتامین B و ویتامین D دو ویتامینی هستند که به مراقبت از پوست کمک می‌کنند و به‌طور بالقوه می‌توانند شوره سر را کاهش دهند. یکی از ویتامین‌های اصلی که معمولا پزشکان برای این منظور تجویز می‌کنند زینک یا روی است. افزایش مصرف زینک با تجویز پزشک، علاوه بر این‌که می‌تواند به‌طور طبیعی به کاهش شوره سر کمک کند، درمانی برای قارچ پوست سر نیز است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر