شنبه 6 مرداد 1403
35.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاکاهش پیشرفت بیماری کلیوی با داروی Jardiance

کاهش پیشرفت بیماری کلیوی با داروی Jardiance

کاهش پیشرفت بیماری کلیوی با داروی Jardiance

شرکت‌های داروسازی بُرینگر اینگلهایم (Boehringer Ingelheim) و ایلای لی‌لی اعلام کردند که داروی دیابت آن‌ها با نام Jardiance روند پیشرفت بیماری مزمن کلیه (CKD) را کاهش می‌دهد.

در بیانیه مشترک دو شرکت مذکور در روز جمعه آمده که با استناد به نتایج یک کارآزمایی بالینی در فاز نهایی که شامل افراد مبتلا به دیابت و بدون دیابت بود، داروی Jardiance خطر پیشرفت بیماری کلیوی و مرگ‌و‌میرهای قلبی عروقی را تا ۲۸ درصد کاهش داد.

هدف این کلاس دارویی در ابتدا  درمان دیابت بود، اما برای افراد غیردیابتی مانند افراد مبتلا به نارسایی قلبی نیز مفید از کار در آمد. برخی از کارشناسان انتظار دارند که با مصرف این دارو، شروع از دست‌دادن کامل عملکرد کلیه که نیازمند هزینه‌های سنگین دیالیز است، کند شود.

اینگلهایم سال گذشته رکورد فروش حدود ۳.۹ میلیارد یورو (۳.۸۴ میلیارد دلار) از Jardiance را در جهان ثبت، و تقریبا ۱.۵ میلیارد دلار حق امتیاز به شرکت لی‌لی پرداخت کرد. بنابر اظهار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) تخمین زده می‌شود که حدود ۳۷ میلیون نفر در این کشور به CKD مبتلا هستند، اما از آن‌جایی‌که تشخیص این بیماری دشوار است بسیاری از افراد از بیماری‌شان اطلاعی ندارند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر