شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاگردش مالی برخی داروخانه‌های دولتی معادل ۳۰۰ داروخانه خصوصی

گردش مالی برخی داروخانه‌های دولتی معادل ۳۰۰ داروخانه خصوصی

گردش مالی برخی داروخانه‌های دولتی معادل ۳۰۰ داروخانه خصوصی

نایب ‌رئیس انجمن داروسازان ایران درباره تأسیس داروخانه‌ از سوی نهادهای دولتی و حمایتی هم‌چون هلال احمر و گسترش داروخانه‌های دولتی در کشور گفت:

تجربه نشان داده که گردش مالی برخی داروخانه‌های دولتی معادل ۲۰۰ تا ۳۰۰ داروخانه خصوصی است؛ بنابراین متأسفانه فعالیت این ارگان‌ها در حوزه دارو به‌تدریج از حالت فوریتی و خدمت‌رسانی خارج شده و به بنگاه تجاری بدل می‌شوند.

در حال حاضر مشکل کمبود دارو، به دلیل کم‌بودن داروخانه نیست، بلکه داروخانه‌های ما بیش از قبل هستند. به‌طوری‌که در یک سال اخیر، حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش داروخانه‌ را در استان‌ها داشته‌ایم. قبلا داروخانه‌ها کمتر بود اما داروی مردم پیدا می‌شد، اما اکنون داروخانه‌ها زیاد شده و به هر کدام هم که مراجعه می‌کنید، دارو ندارد که منجر به سرگردانی بیشتر مردم می‌شود. به ویژه اگر دولتی بیشتر شود که نتایج آن فاجعه‌بار است. زیرا بخش خصوصی عملا از بین می‌رود. دولت هم معمولا ابتدا داروهایش را به بخش خصوصی داده و بعد به بخش خصوصی می‌دهد.

دکتر سید علی فاطمی درباره آخرین وضعیت کمبودهای دارویی در کشور نیز افزود: وضعیت کمبودهای دارویی نسبت به یک ماه قبل به‌طور مشهودی درباره سرم‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها رو بهبود است. البته در برخی اقلام مانند برخی اسپری‌های تنفسی که کورتونی و وارداتی هستند مقداری کمبود وجود دارد. با این حال در کل وضعیت کمبودهای دارویی رو بهبود است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر