شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاگسترش بساط پزشک‌نماها با جریمه‌های ۵ میلیونی 

گسترش بساط پزشک‌نماها با جریمه‌های ۵ میلیونی 

گسترش بساط پزشک‌نماها با جریمه‌های ۵ میلیونی 

مدیر پژوهش معاونت آموزشی سازمان نظام پزشکی با هشدار نسبت به گسترش پزشک‌نماها در سایه بازدارنده‌نبودن مجازات‌های مداخله‌گران امور درمانی، در عین‌حال با انتقاد از بلاتکلیف بودن مرجع برخورد با آموزش‌های غیرمجاز پزشکی گفت: وزارت بهداشت سیستم نظارتی ندارد که جلوی آموزش‌های غیرقانونی را بگیرد.

دکتر فربد رهنمای چیت‌ساز درباره اظهار نظر اخیر رئیس اداره نظارت بر مؤسسات درمانی وزارت بهداشت مبنی بر تخلفات مرتبط با دخالت در امور پزشکی از سوی آرایشگاه‌ها  افزود: از لحاظ قانونی جریمه ۵ میلیون تومانی نمی‌تواند تضمینی برای جلوگیری از بازگشت مجدد مداخله‌گران غیر مجاز امور پزشکی به تخلف باشد.

در سال‌های گذشته برخورد با متخلفان بین معاونت آموزشی و معاونت درمان بلاتکلیف رها شده است. در حالی‌که در حوزه وزارت علوم این‌گونه نیست و آموزش‌های غیرمجاز را رصد کرده و برخورد می‌کنند. به‌نظر می‌آید این موضوع به مسئولیت شناور بین معاونت آموزشی و درمان تبدیل شده برای همین این کلاس‌ها برگزار می‌شود و کسی برخوردی هم نمی‌کند و این فاجعه‌ای است که اتفاق می‌افتد.

برخورد متولیان با موضوع مداخله‌گران امور پزشکی فنی و کارشناسانه نیست، با همکاری معاونت آموزشی  وزارت بهداشت، دادسرا و مجلس شورای اسلامی امکان ساماندهی مداخلات غیرمجاز در امور سلامت وجود دارد. اصلی‌ترین مشکل ما نبود مجازات بازدارنده برای افراد فاقد صلاحیت در امور درمانی است حتی درصد بسیار زیادی از جراحی‌های لیپوماتیک و ابدو مینوپلاستی و پلاستیک که بعضا خارج از شئون و عرف در فضای مجازی تبلیغ می‌شوند، توسط غیر پزشکان انجام می‌شود و برخی از افراد شاغل در مراکز درمانی تخلف می‌کنند. چنان‌چه به ایجاد قوانین بازدارنده برای مداخله‌گران غیر مجاز در امور پزشکی دست پیدا نکنیم در بقیه موارد دخالت در امور پزشکی هم ناچار می‌مانیم.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر