شنبه 6 مرداد 1403
34 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاگپ‌وگفت با مدیرعامل داروسازی ابوریحان در حاشیه‌ی نمایشگاه/ دکتر زهرا قلن‌بر:...

گپ‌وگفت با مدیرعامل داروسازی ابوریحان در حاشیه‌ی نمایشگاه/ دکتر زهرا قلن‌بر: «تقدیم با عشق» به جامعه

گپ‌وگفت با مدیرعامل داروسازی ابوریحان در حاشیه‌ی نمایشگاه/

دکتر زهرا قلن‌بر: «تقدیم با عشق» به جامعه

با توجه به گستره‌ی مخاطبین این گردهمایی ما هدف‌مان را اختصاصا روی «شیاف فرتیژست» گذاشتیم. این دارو قاعدتا یک سری ویژگی‌های علمی دارد که خدمتتان عرض می‌کنم.

خاصیت شیاف فرتیژست ساخت شرکت ابوریحان این است که پایه‌ی آن برخلاف شیاف‌های دیگر که از گلیسیرین است، از کره‌ی کاکائو است. در حقیقت کره‌ی کاکائو نوعی هارد فَت (hard fat) است. این باعث می‌شود نقطه‌ی ذوب کره‌ی کاکائو دقیقا مساوی با دمای بدن است بنابراین، اولاً زمانی که در زنجیره‌ی تامین است، زودتر ذوب نمی‌شود و شکل آن خراب نمی‌شود و بعد هم این‌که وقتی استعمال می‌شود پروژسترون بصورت پیوسته رهش آزاد می‌شود. در حالی‌که وقتی پایه شیاف، گلیسیرین است بلافاصله بعد از استعمال ذوب می‌شود و سطح پروژسترون یک‌ مرتبه افزایش پیدا می‌کند که همین امر باعث بروز عوارض، و گاهی اوقات واکنش‌های تحریکی و التهابی در مخاط همان ناحیه‌ می‌شود. این موارد بصورت علمی مطالعه شده و نتایج و نمودارهای آن هم در بروشورهای محصول موجود است که تفاوت آزادسازی این دو مدل شیاف را نشان می‌دهد و تنها شیافی که در کشور پایه‌ی آن کاکائو است مربوط به شرکت ابوریحان است.

ویژگی دیگر مربوط به بسته‌بندی شیاف فرتیژست است؛ تنها شیافی است که بسته‌بندی Alu-Alu دارد یعنی از آلومینیوم است (بقیه‌ی بسته‌بندی‌ها از جنس PVC هستند)، خودش باعث حفظ فرم شیاف می‌شود و تا زمانی‌که به دست مصرف‌کننده برسد آن فرم تغییر حالت نمی‌دهد. چون مصرف‌کننده‌ای که شیاف را مصرف می‌کند معمولا افرادی هستند که تحت درمان ناباروری و یا تحت درمان جلوگیری از سقط هستند و خودشان مقداری استرس دارند چون درمان‌های زیادی دریافت کرده‌اند. در این وضعیت اگر ببیند وقتی شیاف را از پوشش آن خارج می‌کند یک مقداری از آن پورد شده و می‌ریزد نگران می‌شود. بنابراین بسته‌بندی ما هم طوری طراحی شده است که هم برای مصرف‌کننده در موقع استفاده راحت باشد و هم این‌که میزان دُز در زمان استفاده تحت تآثیر قرار نگیرد.

اما از جنبه برندینگ هم محصولات Fertigest ویژگی‌های مهمی دارند که آن را در سبد پرمحصول شرکت داروسازی ابوریحان شاخص کرده است. ابوریحان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی داروهای هورمونی شناخته می‌شود؛ گروه محصولات Fertigest شامل شیاف های ۴۰۰ و ۲۰۰ و آمپول پروژسترون، داروهای هورمونی هستند. از طرفی ابوریحان به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی در بازار داروهای زنان، زایمان و درمان ناباروری شناخته می‌شود؛ گروه محصولات Fertigest سهم مهمی در این بازار دارا هستند. به همین دلیل در این نمایشگاه محصول Fertigest نماینده سبد ابوریحان است.

در مورد گروه محصولات Fertigest باید خدمتتان عرض کنم که تنها تولیدکننده آمپول پروژسترون شرکت داروسازی ابوریحان است و در کنار آن معمولا شیاف پروژسترون هم تجویز می‌شود. معمولا پزشکان دوست دارند اگر درمانی را شروع می‌کنند آن درمان را به برند دیگری تغییر ندهند. چرا که که ما دقیقا از یک منبع ماده موثره مشخص مایکرونایز باکیفیت بالا و گرید تزریقی در آمپول‌مان استفاده می‌کنیم؛ دقیقا از همین ماده در شیاف‌مان هم استفاده می‌کنیم بنابراین کیفیت ماده موثره ثابت می ماند و وقتی پزشک در طول درمان در شرایطی از آمپول به شیاف شیفت می‌دهد، دقیقا همان ماده در بدن بیمار حفظ می‌شود. به همین دلیل این‌ها در کنار هم کمک‌کننده برای پزشکان عزیزمان هستند که می‌توانند اهداف درمانی‌شان را دنبال کنند.

بر همین اساس در طراحی غرفه‌ پیله‌ها و پروانه‌هایی که مشاهده می‌کنید به‌عنوان نماد نموّ و بالندگی به کار گرفته شده‌اند. البته پروانه نماد زیبایی، عشق و تجسمی از تبدیل شدن به نتیجه مثبت است و همه‌ی این‌ها آن چیزی است که دوست داریم در نتیجه تلاش شبانه‌روزی ما به جامعه ارائه شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر