شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهورزش و سلامتیک فعالیت ساده در طبیعت می‌تواند سلامت روانی دانش‌‌جویان را بهبود بخشد

یک فعالیت ساده در طبیعت می‌تواند سلامت روانی دانش‌‌جویان را بهبود بخشد

یک فعالیت ساده در طبیعت می‌تواند سلامت روانی دانش‌‌جویان را بهبود بخشد

از آن‌جایی که استرس، اضطراب و افسردگی در بین نوجوانان و دانشجویان در حال افزایش است، محققان یک فعالیت ساده در طبیعت را برای کمک به بهبود سلامت روان دانش‌جویان توصیه کردند.

بر اساس نتایج آخرین مطالعه انجام شده توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، شرکت در پنج جلسه ۳۰ دقیقه‌ای پرنده‌نگری هر هفته می‌تواند سلامت روان را بهبود بخشیده و مشکلات روانی را در بین دانشجویان کاهش دهد.

این فعالیت ساده که به‌راحتی در دسترس است در مقایسه با سایر اَشکالِ قرار گرفتن در معرض طبیعت مانند طبیعت‌گردی، موجب سلامت ذهنی بهتر و کاهش اضطراب می‌شود.

محققان ۱۱۲ دانشجوی شرکت‌کننده را که به سه گروه تقسیم شدند، مورد آزمون قرار دادند: یک گروه کنترل، یک گروه پیاده‌روی در طبیعت، و یک گروه پرنده‌نگری که پنج جلسه ۳۰ دقیقه‌ای پرنده‌نگری به آن‌ها اختصاص داده شد. سپس با استفاده از نظرسنجی WHO-۵، یک ابزار پنج سوالی که سلامت آن‌ها را در مقیاس صفر تا پنج بر اساس احساسات طی دو هفته گذشته بررسی می‌کرد، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

اگرچه همه گروه‌ها نمرات WHO-۵ را بهبود بخشیدند، اما گروه تماشای پرنده که با نمرات پایین‌تری شروع کرد، در نهایت به نمرات بالاتری نسبت به سایرین دست یافت.

با استفاده از پرسشنامه STOP-D که اضطراب را اندازه‌گیری می‌کرد، محققان هم‌چنین متوجه شدند که مشغولیت با طبیعت، به‌ویژه پرنده‌نگری و پیاده‌روی در طبیعت، منجر به کاهش اضطراب در مقایسه با گروه کنترل شد.

این مطالعه با تایید این ایده که پرنده‌نگری به بهبود سلامت روان کمک می‌کند، راه‌های بسیاری را برای تحقیقات آینده باز خواهد کرد. به‌عنوان مثال، چرا پرنده‌نگری به افراد کمک می کند احساس بهتری داشته باشند یا اثرات تعدیل‌کننده نژاد، جنسیت و سایر عوامل مورد برسی قرار گیرد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر