شنبه 6 مرداد 1403
35.4 C
Tehran
خانهدسته‌بندی نشده۱۰ ماده غذایی حاوی پری‌بیوتیک برای حمایت از سلامت روده

۱۰ ماده غذایی حاوی پری‌بیوتیک برای حمایت از سلامت روده

۱۰ ماده غذایی حاوی پری‌بیوتیک برای حمایت از سلامت روده

پری‌بیوتیک‌ها کربوهیدرات‌های غیرقابل‌هضم هستند که باکتری‌های خوب روده (پروبیوتیک‌ها) را تغذیه می‌کنند. اساسا پری‌بیوتیک‌ها به شکوفایی پروبیوتیک‌ها کمک می‌کنند، بنابراین خوردن بیشتر آن‌ها یک استراتژی عالی به‌ویژه به‌منظور بهره‌مندی از بسیاری از مزایای آن‌ها برای سلامتی مانند بهبود سلامت گوارش، حمایت از سیستم ایمنی و مبارزه با بیماری‌های مختلف است.

بهترین غذاهای حاوی پری‌بیوتیک که ارزش افزوده‌شدن به رژیم غذایی را دارند:

پیاز- سیر- سیب- موز نارس- گیاه قاصدک- بلغور جو دوسر- مارچوبه- تخم کتان آسیاب‌شده- سیب زمینی ترش- و جلبک دریایی.

در واقع تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم غذایی سرشار از پری‌بیوتیک‌ها ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد. افزودن پری‌بیوتیک‌ها هم‌چنین ممکن است جذب کلسیم و مدت‌زمان احساس سیری را بعد از صرف غذا افزایش دهد. برای این‌که پروبیوتیک‌ها عمل کنند به پری‌بیوتیک‌ها نیاز ندارید اما این دو با هم‌افزایی برای تقویت عملکرده روده سالم و خوب کار می‌کنند.

همیشه بهتر است فیبرهای پری‌بیوتیک را با مصرف غذا به دست آورید- غذا حاوی ترکیبات مفید دیگری مانند آنتی‌اکسیدان‌ها و پلی‌فنول‌ها است که با هم برای بهبود سلامت روده و به‌طور کلی سلامت بدن مفید واقع می‌شوند. با این‌حال ممکن است موقعیت‌های منحصر به فردی وجود داشته باشد که در آن مکمل‌های پری‌بیوتیک توصیه شود. به‌عنوان مثال فردی که قادر به دریافت فیبر کافی از غذاها نباشد یا دارای بیماری‌های گوارشی مانند سندروم روده تحریک‌پذیر، انسداد روده، گاز یا ورم معده باشد.

در این مورد افراد از یک فیبر پری‌بیوتیک خاص مانند صمغ گیاه گوار که تاحدی هیدرولیز شده، به شکل مکمل بهره‌مند می‌شوند که علائم را بدتر نمی‌کند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر