شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادها۲ داروی زیست‌مشابه برای داروی پرفروش چشمی Eylea تایید شد

۲ داروی زیست‌مشابه برای داروی پرفروش چشمی Eylea تایید شد

۲ داروی زیست‌مشابه برای داروی پرفروش چشمی Eylea تایید شد

سازمان غذا‌و‌داروی آمریکا (FDA)، دو نسخه نزدیک به داروی آیلیا (Eylea) ساخت ریجنرون فارماسوتیکالز (Regeneron Pharmaceuticals) را تایید کرد که نخستین نسخه‌های زیست‌مشابه این شرکت از آن داروی پرفروش چشم است.

این آژانس داروی یِسافیلی (Yesafili) شرکت بایوژن بایولوجیکس و هم‌چنین داروی اُپویز (Opuviz) شرکت‌های سامسونگ بایواِپیس (Samsung Bioepis) و بایوژن را تایید کرد، در حالی‌که امکان تعویض یا جایگزینی این دارو با زیست‌مشابه‌ها بدون نیاز به توصیه پزشک نیز فراهم شد.

هنوز مشخص نیست که این داروها چه زمانی به بازار عرضه می‌شوند. ریجنرون در سال ۲۰۲۳ رکورد فروش ۵.۷۲ میلیارد دلاری از دُز ۲ میلی‌گرمی آیلیا را در آمریکا ثبت کرد اما این دارو با فشار رقبا از جمله داروی وَبیسمو (Vabysmo) شرکت رُش و هم‌چنین یک تهدید زیست‌مشابه مواجه است.

ریجنرون در گزارش سالانه ۲۰۲۳ خود اعلام کرده بود که ممکن است انحصار بازار آیلیا را در ۱۷ مِه امسال از دست بدهد و برای مقابله با این چالش‌ها، روی دُز ۸ میلی‌گرمی این دارو تمرکز کرده است که فروش ۲۰۰ میلیون دلاری را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ ثبت کرد.

✔️پیش‌تر نسخه با دُز بالاتر داروی آیلیا (Eylea) برای درمان بیماران مبتلا به دژنراسیون ماکولا وابسته به سن نوع تَر (wet AMD)، ادم ماکولای دیابتی (DME)، و رتینوپاتی دیابتی (DR) مورد تایید FDA قرار گرفته است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر