شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادها۲ عامل افزایش سرطان در میان جوانان آمریکایی

۲ عامل افزایش سرطان در میان جوانان آمریکایی

۲ عامل افزایش سرطان در میان جوانان آمریکایی

ما قبلاً فکر می‌کردیم سرطان‌ها بیماری‌هایی هستند که تقریباً فقط افراد مسن به آن مبتلا می‌شوند. گاهی در مورد زنی که در دهه ۴۰ یا حتی ۳۰ سالگی مبتلا به سرطان پستان است می‌شنویم. وقتی این بیماری در فردی بسیار جوان یافت می‌شود، چیزی بسیار غم‌انگیز به‌نظر می‌رسد. در سال ۱۹۹۸، کیتی کوریک، روزنامه‌نگار آمریکایی به مردم اطلاع داد که همسر اولش، جی موناهان در سن ۴۲ سالگی بر اثر سرطان روده بزرگ درگذشته است. اکنون در سال ۲۰۲۳ شنیدن این‌که زنی در دهه بیست زندگی‌اش سرطان پستان گرفته یا فردی در دهه ۳۰ زندگی‌اش سرطان روده بزرگ دارد، شوکه‌کننده نیست.

بر اساس مطالعه‌ای که اخیراً در JAMA Network Open منتشر شده است، نرخ سرطان در میان جوانان آمریکایی به سرعت در حال افزایش است. سرطان به‌طور کلی در بیماران بالای ۶۵ سال شایع‌تر است، اما نرخ سرطان در افراد کمتر از ۵۰ سال در حال افزایش است. این مطالعه داده‌های مختلف بیش از ۵۶۰ هزار بیمار را در آمریکا بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ مورد بررسی قرار داد. دکتر بنجامین کوه در دانشکده پزشکی یونگ لو لینِ دانشگاه ملی سنگاپور، نزدیک به یک درصد افزایش در تشخیص سرطان در بیماران کمتر از ۵۰ سال یافت.

برای بیماران بین ۳۰ تا ۳۹ سال، تشخیص سرطان حدود ۱۹ درصد افزایش یافته است. سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در بیماران کمتر از ۵۰ سال بود. سرطان‌های دستگاه گوارش (معده، کولورِکتال، آپاندیس، مجرای صفراوی) سریع‌ترین نرخ رشد را در میان انواع سرطان داشت.

ارتباط چاقی با سرطان

چاقی با دست‌کم ۱۳ سرطان مختلف از جمله پستان، کولورِکتال، معده و پانکراس مرتبط است. آمریکا چاق‌ترین کشور در میان تمام کشورهای پردرآمد است و طبق داده‌های بررسی ملی سلامت و تغذیه، بیش از دو نفر از هر پنج بزرگسال آمریکایی چاق هستند.

نوشیدن الکل در ابتلا به سرطان نقش دارد

مصرف الکل یکی دیگر از عوامل خطر مهم ابتلا به سرطان است. به گفته انجمن سرطان آمریکا، این عامل به شدت با سرطان‌های متعدد مرتبط است. این‌ها شامل سرطان پستان و دستگاه گوارش است که در حال حاضر در جمعیت کمتر از ۵۰ سال در حال افزایش است.

علی‌رغم اثرات مضر فراوان الکل بر سلامت، الکل هم‌چنان بخشی مهم از فرهنگ آمریکایی است. طبق گفته انجمن سلامت عمومی آمریکا، الکل هیچ مزیتی برای سلامتی ندارد.

دستورالعمل فعلی برای مصرف الکل، پرهیز از مصرف الکل است، نه نوشیدن در حد اعتدال.

باید تمام تلاش خود را برای حمایت از پیام پرهیز به مردم آمریکا انجام داد. همان‌طور که پیام ترک سیگار از طریق رسانه‌های جمعی از طریق تبلیغات تبلیغ می‌شود، در مورد الکل نیز باید چنین باشد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر