شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادها۳۰۰ بیماری مشمول دریافت بسته‌های حمایتی ویژه 

۳۰۰ بیماری مشمول دریافت بسته‌های حمایتی ویژه 

۳۰۰ بیماری مشمول دریافت بسته‌های حمایتی ویژه 

دکتر محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت:

۳۰۰ بیماری (۱۰۷ گروه بیماری) تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج قرار دارند و تعداد گروه‌های بیماری‌هایی که از حمایت این صندوق برخوردار می‌شوند تا پایان سال افزایش می‌یابد.

سرطان جزء بیماری‌هایی است که تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج قرار دارد. هنگامی‌که از بیماری سرطان سخن به میان می‌آید منظور فقط یک نوع خاص از گروه سرطان نیست؛ بلکه تمام سرطان‌ها را در کانون توجه قرار داده‌ایم و حمایت‌ها تنها از یک نوع خاص نیست.

هم‌چنین ارائه بسته حمایتی برای بیماری‌هایی که چندین نوع دارند فقط مختص سرطان نیست بلکه بیماری‌های متابولیک نیز چندین نوع دارند؛ حداقل ۲۲ نوع بیماری متابولیک شناسایی شده است. بیماران مبتلا به بیماری‌های متابولیک نیز از بسته‌های حمایتی صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج استفاده می‌کنند.

معاونت درمان وزارت بهداشت با توجه به اهمیت موضوع بیماری‌ها و گستردگی خدماتی که می‌بایست برای بیماران ارائه شود، درصدد نگارش موارد دیگر است و پس از آن به سازمان بیمه سلامت ابلاغ می‌شود. بخشی از بیماری‌ها ابلاغ شده و بخشی دیگر نیز در حال سپری‌کردن مراحل ابلاغ هستند. بر همین اساس، وزارت بهداشت ۱۱ بیماری دیگر را نیز ابلاغ کرده است که شش بیماری از ۱۱ بیماری ابلاغ شده برای بارگذاری در سامانه‌ها آماده شدند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر