شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهدسته‌بندی نشده۵ بهترین میوه برای کاهش وزن

۵ بهترین میوه برای کاهش وزن

۵ بهترین میوه برای کاهش وزن

مصرف مواد غذایی، عامل اصلی افزایش وزن است. اگرچه می‌توان با ورزش‌کردن، وزنِ خود را کاهش داد اما هیچ راهی بهتر از توجه به آن‌چه که می‌خورید، برای جلوگیری از ایجاد چربی وجود ندارد. تحقیقات بی‌شماری اثبات کرده‌اند که میوه‌ها برای سلامت بدن بسیار مفید هستند. ولی با وجود لیست‌های طولانی از میوه‌های موجود در بازار، یافتن بهترین گزینه برای میان‌وعده‌ها و در رژیم غذایی ممکن است زحمت زیادی داشته باشد.

 به نقل از منبع StudyFinds کارشناسان تغذیه ۵ بهترین میوه را برای کاهش وزن معرفی کرده‌اند.

*آووکادو. یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده در نشریه انجمن قلب آمریکا نشان داد که مصرف آووکادو علاوه‌بر کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در بزرگسالان، موجب کاهش توزیع چربی در ناحیه شکم می‌شود.

*توت‌فرنگی. علاوه‌بر خاصیت ضدالتهابی و توانایی کاهش سطح قند خون و کاهش عامل خطر بیماری‌های قلبی، به‌دلیل قند و کالری پایین و دارا بودن فیبر و آنتی‌اکسیدان میوه مناسبی برای رژیم کاهش وزن است.

*هندوانه. میوه‌ای که حاوی ۹۲ درصد آب، سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله ویتامین‌های B۶، A، C، لیکوپن، آمینو اسیدها، آنتی‌اکسیدان، و مقدار متوسطی پتاسیم است، قادر به کاهش فشار خون سیستولیک و کاهش شاخص توده بدنی (BMI) در نسبت کمر به باسن است.

*گریپ‌فروت. این میوه‌ به‌دلیل محتوای فیبر برای سلامت روده و رشد باکتری‌های مفید روده مناسب است. کلسترول بد را کنترل می‌کند و خوردن منظم آن می‌تواند احساس سیری طولانی‌مدت در فرد ایجاد کرده و باعث کاهش وزن شود.

*آناناس. خواص این میوه علاوه‌بر کاهش وزن برای تقویت استخوان‌ها، کوتاه‌شدن دوره عفونت‌های ویروسی و باکتریایی، و کمک به بهبود کیفیت اسپرم اثبات شده است. هم‌چنین به گزارش WebMD  شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این میوه ممکن است به پیشگیری از ابتلا به سرطان نیز کمک کند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر