جمعه 30 شهریور 1403
20.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهابودجه وزارت بهداشت در حد کشورهای جهان سومی است

بودجه وزارت بهداشت در حد کشورهای جهان سومی است

بودجه وزارت بهداشت در حد کشورهای جهان سومی است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست با انجمن‌های تخصصی پزشکی گفت:

مشکل قاچاق دارو از طریق کشورهایی مانند افغانستان باید رصد و برطرف شود، این مشکلات را می‌توان سیستماتیک با شوراهای تخصصی رفع کرد.

دکتر بهرام عین‌اللهی موفق‌ترین دستاوردهای نظام را مربوط به حوزه سلامت دانست و افزود: مردم پیش از انقلاب برای کوچک‌ترین کارها باید به خارج می‌رفتند، اما هم‌اکنون پیشرفته‌ترین جراحی‌ها را در کشور داریم. مردم به حق انتظار دارند خدمات سلامت در حد پیشرفته‌ترین کشورها باشد، اما بودجه وزارت بهداشت در حد کشورهای جهان سومی است.

انجمن‌های علمی ایران به‌روز هستند، تأکید بر این‌که انجمن‌های علمی به کار تخصصی خود بپردازد به‌علت اجرای قانون است؛ کار انجمن علمی پرداختن به مسائل علمی است. انجمن‌ها در معاونت‌های مختلف می‌توانند طرح‌های کاربردی و تخصصی را هدایت کنند هم‌چنین مشکل توزیع دارو و تجهیزات با کمک انجمن‌ها حل می‌شود و در این حوزه باید برنامه‌ریزی شود تا دارو و تجهیزات به دست مصرف‌کننده برسد.

عوامل خروج نخبگان باید بررسی شود زیرا این مشکلات اصلاً مالی نیست و موارد زیادی بدون دلایل مالی از کشور خارج شده‌اند؛ این مسائل چند وجهی است و باید مطالعه شده و راهکار لازم به دست آید.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر