جمعه 30 شهریور 1403
28.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاتغییرات آب و هوایی در دوران ماقبل تاریخ مغزهای اجداد ما را...

تغییرات آب و هوایی در دوران ماقبل تاریخ مغزهای اجداد ما را بزرگ‌تر کرد

تغییرات آب و هوایی در دوران ماقبل تاریخ مغزهای اجداد ما را بزرگ‌تر کرد

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوایی ممکن است در افزایش اندازه مغز اجداد انسان نقش داشته باشد. یک محقق از دانشگاه واشنگتن در سنت‌لوئیس با تجزیه و تحلیل تأثیر تغییر آب و هوا بر انسان‌های اولیه دریافته است که این تغییرات تقریباً یک میلیون سال پیش احتمالاً منجر به افزایش “چشمگیری” در اندازه و هوش مغز شده است.

پروفسور بروس پترسن دریافت که در طی مراحل شدید دوره یخبندان،  “جفت‌گیری انتخابی مثبت” (PAM) – تمایل حیوانات به انتخاب جفت‌های شبیه به خود – در اجداد انسان‌های انسان خردمند افزایش یافته است. این افزایش به‌دلیل افزایش اهمیت کالاهایی مانند آتش، غذا و سرپناه بود.

این محقق از مفروضات و شبیه‌سازی‌های اساسی، و از دانش موجود در مورد انسان‌‌واران باستانی – اعضای گروه جانورشناختی انسان‌واران  که انسان‌ها آخرین گونه بازمانده از آن هستند، استفاده کرد. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که تغییرات آب و هوایی منجر به رشد پی در پی در اندازه مغز شده است.

پترسن بررسی کرد که چگونه تغییرات آب و هوایی ممکن بوده در افزایش اندازه مغز انسان‌ها نقش داشته باشد. مقاله آن‌ها بر روی تکامل انسان‌واران بین ۳۰۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰۰ سال پیش متمرکز بود – دوره‌ای که با افزایش شدید اندازه مغز مطلق و نسبی و هم‌چنین تحولات رفتاری قابل توجه در زمینه‌هایی مانند ظرفیت زبان مشخص می‌شود.

نویسنده این مطالعه که در نشریه PLoS ONE منتشر شده است، نوشته که از مدت‌ها پیش بحث می‌شد که تغییرات آب و هوایی یک محرک مهم برای تکامل انسان‌ها بوده و توجه زیادی به مراحل یخبندان (سرد) شده است. برای مثال، کالوین تأکید می‌کند که دوران یخبندان احتمالاً به میزان زیادی اندازه و کارایی مغز را افزایش داده است.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر