جمعه 27 مهر 1403
19.8 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهادکتر بهرام عین‌اللهی: وزارت بهداشت را با ۷۰۰ میلیون یورو تعهدات و...

دکتر بهرام عین‌اللهی: وزارت بهداشت را با ۷۰۰ میلیون یورو تعهدات و ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم

دکتر بهرام عین‌اللهی: وزارت بهداشت را با ۷۰۰ میلیون یورو تعهدات و ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با هیات رئیسه فرهنگستان علوم پزشکی گفت: وزارت بهداشت را با روزانه ۷۰۰ کشته کرونایی، ۷۰۰ میلیون یورو تعهدات و ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم و نخستین اقدام ما در حوزه بهداشت انجام واکسیناسیون همگانی بود.

در شروع، به خاطر بدعهدی صادرکنندگان واکسن، فقط ۱۸ میلیون دُز واکسن تزریق شد و تعداد مرگ‌ها تا آذر ۱۴۰۰ به ۱۳۲ هزار نفر رسید؛ اما با بسیج ملی واکسیناسیون و تزریق ۱۵۵ میلیون دز واکسن، تعداد مرگ‌و‌میرها کاهش یافت و از آن زمان تا مهار همه‌گیری کرونا حدود ۲۲ هزار جانباخته کرونا در سراسر کشور داشتیم.

تزریق روزانه ۷۰ هزار دز واکسن را به بیش از یک میلیون دز در روز و ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دز در هفته رساندیم؛ این تلاش‌ها باعث شد در اجلاس قاهره، سازمان بهداشت جهانی اقدام سریع ایران برای واکسیناسیون، ایمنی‌بخشی مردم و مهار کرونا را مورد تجلیل قرار داد.

دکتر بهرام عین‌اللهی با اشاره به اجرای طرح «دارویار» افزود: داروهای تولید ایران با ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور تولید و به کشورهای همسایه قاچاق می‌شد و با ۱۰ برابر قیمت اصلی به فروش می رفت. در واقع قاچاقچیان از ارزان بودن ارز سود می‌بردند، نه از فروش دارو، بنابراین لازم بود با اجرای طرح دارویار از این مشکلات جلوگیری شود.

وزیر بهداشت بر توجه ویژه به اسناد بالادستی در طرح‌ها و برنامه‌های وزارت بهداشت تاکید، و تصریح کرد: فرهنگستان علوم پزشکی با حضور کارشناسان برجسته نظام سلامت، برای حوزه سلامت فرصت و ظرفیتی بزرگ است و از تداوم جلسات مشترک و ایجاد و برگزاری کارگروه‌های تخصصی مشترک با فرهنگستان علوم پزشکی استقبال می‌کنیم.

طرح «عدالت و تعالی نظام سلامت» وزارت بهداشت بر اساس اسناد بالادستی تدوین شده است، سال‌ها است عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی هستم و شاهدم که فرهنگستان علوم پزشکی در دوره جدید تحول یافته؛ به‌طوری که توجه به سلامت معنوی به عنوان یک اقدام دانشگاهی و انقلابی از دستاوردهای این فرهنگستان است.

دکتر عین‌اللهی اقدامات ارزشمند کمیته قرآن و عترت فرهنگستان علوم پزشکی را مورد اشاره قرار داد و افزود: با وجود تحریم‌ها شاهد پیشرفت‌های فراوانی در حوزه سلامت هستیم و همکاری وزارت بهداشت و فرهنگستان علوم پزشکی می‌تواند به این پیشرفت‌ها شتاب دهد.

در این دوره به پیشگیری و بهداشت که مورد تاکید فرهنگستان علوم پزشکی است، توجه ویژه‌ای شده است. به‌عنوان نمونه تاکنون ۲ هزار خانه بهداشت تاسیس و پنج هزار موتورسیکلت در شبکه بهداشت توزیع شده است؛ در حالی‌که پیش از این برای این گونه اقدامات در شبکه مشکل وجود داشت.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر