دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
19.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهامصرف استروئیدهای آنابولیک می‌تواند به‌جای افزایش توده‌عضلانی منجر به بیماری قلبی شود

مصرف استروئیدهای آنابولیک می‌تواند به‌جای افزایش توده‌عضلانی منجر به بیماری قلبی شود

مصرف استروئیدهای آنابولیک می‌تواند به‌جای افزایش توده‌عضلانی منجر به بیماری قلبی شود

ورزشکاران، هنرمندان و بدن‌سازان ممکن است سال‌ها از استروئیدهای آنابولیک برای ایجاد افزایش توده‌عضلانی در بدن استفاده ‌کنند که صرفاً با روش‌های صحیح خوردن و ورزش‌کردن ممکن نیست. در حالی‌که استفاده از چنین موادی برای طولانی‌مدت با مشکلات سلامتی، به‌ویژه انواع بیماری‌های قلبی/عروقی مرتبط بوده است، تحقیقات جدید دانشمندان دانشگاه بیرمنگام به‌همراه یک تیم پژوهشی در آلمان نشان می‌دهد که در میان افرادی که مستعد بیماری قلبی‌اند، مصرف مواد حاوی تستوسترون ممکن است خطر فیبریلاسیون دهلیزی یا ضربان قلب نامنظم را افزایش دهد.

این تیم تحقیقاتی دریافت که هورمون‌های جنسی مردانه (مانند تستوسترون) که به آن استروئیدهای آنابولیک آندروژنیک (AAS) نیز گفته می‌شود، به‌نظر می‌رسد که می‌توانند خطر فیبریلاسیون دهلیزی را در افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد بیماری قلبی هستند، افزایش دهند. استروئیدها به‌ویژه در میان مردان جوان اغلب برای ساخت ماهیچه‌های بزرگ، بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرند.

به گفته محقان این پژوهش: مطالعه ما می‌تواند به‌طوری قابل‌توجه به درک تأثیر بر سلامت قلب مردان جوانی که از استروئیدهای آنابولیک برای افزایش توده عضلانی بیش از حد استفاده می‌کنند، کمک کند. طبق گزارش‌های اخیر، مردان جوان به‌ویژه در رسانه‌های اجتماعی مانند TikTok که محصولات حاوی تستوسترون فروخته می‌شوند هدف قرار می‌گیرند، اما ما نشان دادیم که چگونه استفاده نادرست از استروئیدها خطر خاصی را به‌همراه دارد که بسیاری از مردم از آن آگاه نیستند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر