جمعه 27 مهر 1403
19.8 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهالاندبِک یک شرکت متمرکز بر داروهای نورولوژی را به ارزش ۲.۶ میلیارد...

لاندبِک یک شرکت متمرکز بر داروهای نورولوژی را به ارزش ۲.۶ میلیارد دلار خریداری می‌کند

لاندبِک یک شرکت متمرکز بر داروهای نورولوژی را به ارزش ۲.۶ میلیارد دلار خریداری می‌کند

شرکت داروسازی دانمارکی لاندبِک (Lundbeck) اعلام کرد که شرکت لانگ‌برد فارماسوتیکالز (Longboard Pharmaceuticals) را که در حال ساخت داروهایی برای درمان بیماری‌های عصبی است به‌منظور تقویت خط تولید داروهای بیماری‌های عصبی نادر خود به ارزش ۲.۶ میلیارد دلار خریداری خواهد کرد.

داروی اصلی لانگ‌برد، بکسیکاسِرین (bexicaserin) است که برای درمان تشنج‌های مرتبط با گروهی از صرع‌ها در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

این قرارداد که انتظار می‌رود در سه ماهه چهارم سال جاری منعقد شود به لاندبِک کمک می‌کند تا سبد داروهای خود را که شامل داروهای بیماری‌های عصبی مانند پارکینسون، میگرن و آلزایمر است را گسترش دهد.

لاندبِک انتظار دارد داروی اصلی شرکت لانگ‌برد را که هدف آن درمان تشنج‌های مرتبط با گروهی از صرع‌ها به نام انسفالوپاتی‌های رشدی و صرعی (DEEs) است را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۸ به بازار عرضه کند و شاهد فروش جهانی ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلاری این دارو باشد.

انسفالوپاتی‌های رشدی و عصبی گروهی از صرع‌های شدید با شروع زودرس در دوران کودکی هستند که مشخصه آن‌ها تشنج‌های سخت‌درمان و تاخیر در رشد و پس‌رفتِ نشانه‌های بیماری است.

انتهای پیام

انتشار این مطلب با ذکر منبع «دنیای سلامت و دارو» بلامانع است.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر