سه‌شنبه 27 شهریور 1403
24.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهالزوم اصلاح آیین‌نامه تاسیس داروخانه‌ها

لزوم اصلاح آیین‌نامه تاسیس داروخانه‌ها

لزوم اصلاح آیین‌نامه تاسیس داروخانه‌ها

عضو شـورای عالـی نظام پزشـکی و رئیـس نظـام پزشـکی نوشـهر درباره آیین‌نامه تأسیس داروخانه‌ها با گذشت دو سال از ابلاغ آن گفت:

باید در حوزه داروخانه‌ها تمرکززدایی اتفاق افتد و عدالت رخ دهد؛ چراکه تجمع داروخانه‌ها در مناطق مرفه و به نسبت مرفه‌نشین است و تعداد داروخانه‌ها در محلات به نسبت فقیر و کم‌برخودار کمرنگ شده است.

سطح‌بندی خدمات درمانی و دسترسی و توزیع عادلانه داروخانه در آیین‌نامه مربوط به تاسیس و اداره داروخانه‌ها رعایت نشد؛ برای همین نیز کلونی از داروخانه‌ها را در نقاط بالای شهر می‌بینیم؛ این در حالی است که طبق خروجی که این آیین‌نامه داشت نه تنها تمرکززدایی اتفاق نیفتاده است بلکه دسترسی مردم به دارو را در سطح داروخانه‌ها دچار چالش کرده است.

دکتر یدالله سهرابی ضمن انتقاد از نگاه تجاری به مقوله سلامت به‌ویژه در حوزه دارو افزود: به‌طور کلی تدوین و ابلاغ هر نوع آیین‌نامه و شیوه نامه‌ای باید در جهت نظم‌دهی بهتر موضوع باشد اما آن‌چه که ابلاغ این آیین‌نامه رقم زده به نوعی بی‌نظمی ایجاد کرده، در واقع ما بی‌نظمی بیشتری را در توزیع داروخانه‌ها و نیز دسترسی عادلانه به خدمات درمانی و دارویی شاهد هستیم. تجمع داروخانه‌ها در نقاط برخوردار به‌دلیل نگاه اقتصادی و بنگاه‌محور در دو سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر