شنبه 31 شهریور 1403
30.2 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاکمک ۴۰ میلیون دلاری بنیاد بیل و ملیندا گیتس برای ساخت واکسن‌های...

کمک ۴۰ میلیون دلاری بنیاد بیل و ملیندا گیتس برای ساخت واکسن‌های mRNA در آفریقا

کمک ۴۰ میلیون دلاری بنیاد بیل و ملیندا گیتس برای ساخت واکسن‌های mRNA در آفریقا

بنیاد بیل و ملیندا گیتس، ۴۰ میلیون دلار، از جمله به یک شرکت بیوتکنولوژی بلژیکی و و دو تولیدکننده برجسته آفریقایی واکسن کمک خواهد کرد. این کار در تلاش برای افزایش دسترسی به واکسن‌های mRNA به‌منظور محافظت در برابر بیماری‌های مختلف در آفریقا است.

شرکت کوآنتوم بایوساینسز (Quantoom Biosciences) مستقر در نیول، بلژیک ۲۰ میلیون دلار برای پیشرفت کار بر روی پلت‌فرم تولید واکسن mRNA خود دریافت می‌کند. در حالی‌که انستیتو پاستور داکار در سنگال و بایووَک در آفریقای جنوبی هر کدام برای خرید این فناوری ۵ میلیون دلار دریافت می‌کنند. ۱۰ میلیون دلارِ دیگر برای سایر تولیدکنندگان واکسن که قصد دارند از این پلتفرم استفاده کنند، در دسترس است.

واکسن‌های ساخته‌شده با فناوری mRNA واکنش جهان به همه‌گیری کووید۱۹ را متحول کرد، اما دسترسی به آن به‌شدت غیرمنصفانه بود. از آن زمان، تعدادی ابتکار عمل برای مقابله با این موضوع و تلاش برای استفاده از این فناوری جدید برای تهدیدات موجود مانند مالاریا و سل که به‌طرزی نامتناسب بر کشورهای کم‌درآمد تاثیر می‌گذارد، ایجاد شده است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در ماه آوریل سال جاری مرکز فناوری واکسن mRNA خود را در کیپ‌تاون راه‌اندازی کرد. شرکت آفریقایی افریجن بایولوجیکس، یکی از اعضای تولیدکنندگان واکسن در آفریقا، پیش‌تر نخستین واکسن mRNA کووید۱۹ را در مقیاس آزمایشگاهی ساخته است.

انتهای پیام

 

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر