یکشنبه 1 مهر 1403
25.2 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهامینو محرز: هم کووید افزایش یافته و هم آنفلوآنزا فراگیر شده

مینو محرز: هم کووید افزایش یافته و هم آنفلوآنزا فراگیر شده

مینو محرز: هم کووید افزایش یافته و هم آنفلوآنزا فراگیر شده

دکتر مینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی  با تایید افزایش آمار مبتلایان به ویروس‌های تنفسی گفت:

اکثر نقاط جهان به‌خاطر افزایش سفرها و رفت‌و‌آمدها در تعطیلات سال نوی میلادی سویه جدید کرونا شیوع پیدا کرده و با افزایش موارد ابتلا به کووید مواجه شده‌اند.

در ایران نیز هم سویه جدید کرونا افزایش یافته و هم آنفلوآنزا فراگیر شده است، البته علاوه‌بر ویروس کرونا و آنفلوآنزا، ویروس‌های زمستانی هم که باعث عوارض تنفسی می‌شوند، بسیار شایع هستند.

هم‌چنان به تزریق واکسن آنفلوآنزا توصیه می‌کنم چرا که هنوز تا پایان سال زمان زیادی مانده، ‌ضمن این‌که ویروس آنفلوآنزا تا فروردین و اردیبهشت هم شایع است.

سویه جدید کرونا مرگ‌و‌میر ندارد مگر در گروه‌های خاص شامل سالمندان یا کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند. هیچ راه تشخیصی وجود ندارد تا کسی بفهمد که به کدام‌یک از این ویروس‌ها مبتلا شده، تنها راه تشخیص هم‌چنان تست‌های موجود در آزمایشگاه‌های معتبر است.

علی‌رغم افزایش مبتلایان به این ویروس‌ها هم‌چنان شهروندان ماسک نمی‌زنند و این موضوع خطرناک است. تنها راه پیشگیری که سازمان جهانی بهداشت نیز بر آن تاکید دارد، همچنان ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها است.

بچه‌های دارای علائم را مدرسه نفرستید، چون نه تنها بقیه دانش‌آموزان هم مبتلا می‌شوند،‌ بلکه والدین آن‌ها هم بیمار شده و گردش ویروس ادامه خواهد داشت. هم‌چنین کارمندان، کارگران و همه شاغلانی که در فضاهای بسته مشغول به کار هستند و به این ویروس‌ها مبتلا شده‌اند، نباید سرکار بروند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر