دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
21.5 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاحضور یک هیات آفریقایی در ایران و بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های...

حضور یک هیات آفریقایی در ایران و بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت لابراتوارهای رازک 

حضور یک هیات آفریقایی در ایران و بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت لابراتوارهای رازک 

روابط‌عمومی لابراتوارهای رازک اعلام کرد:

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ شرکت لابراتوارهای رازک میزبان یک هیات آفریقایی از کشور سنگال بود که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی به ایران آمده‌اند و از ظرفیت‌های این مجموعه بزرگ تولیدی هم بازدید کردند.

این دیدار با هدف توسعه روابط اقتصادی در حوزه داروهای دامی و انسانی، فروش دانش فنی و صادرات محصولاتی از شرکت داروسازی لابراتوارهای رازک صورت پذیرفت.

در این دیدار و بازدید طولانی و شش ساعته، این هیات سنگالی از خطوط تولیدی محصولات انسانی و دامپزشکی، آزمایشگاه‌ها و انبارهای داروسازی رازک بازدید کرد و مدیرعامل رازک گزارشی نسبتا مشروح از توانمندی‌ها و دستاوردهای رازک را به هیات سنگالی ارائه داد.

هم‌چنین دکتر محمدمهدی خورشیدوند، مدیرعامل لابراتوارهای رازک طی نشستی، ضمن اشاره به نکاتی پیرامون روابط اقتصادی دو کشور و فرصت‌های تجاری فی‌مابین گفت:

با عنایت به ظرفیت‌های بالقوه بسیار وسیع و متنوع برای همکاری بین دو کشور و منافع و علائق مشترک طرفین، چشم‌اندازی روشن و امید‌بخش در انتظار روابط ایران و سنگال است.

توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی، علمی با سنگال قطعا می‌تواند مفید به‌فایده برای دو کشور و افزایش همکاری‌ها باشد.

ایران اقتصادی بزرگ دارد و GDP آن در میان ۲۰ اقتصاد بزرگ جهانی بوده، و دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه به‌حساب می‌آید.

امروز می‌توان اظهار امیدواری کرد که موقعیت توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی بسیار مناسب است و باید برای گسترش همکاری‌های اقتصادی از آن بهره برد.

هم‌اکنون تغییراتی زیاد در اقتصاد کشور در حال وقوع است، از جمله اصلاح قانون مالیات و اصلاح امور گمرکی.

با توجه به تبدیل نظام سنتی به نظام الکترونیک، طی یکی‌دو سال آینده، تشریفات گمرکی نیز سریع‌تر و شفاف‌تر خواهد شد.

استمرار و توسعه همکاری‌­ها در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه صنایع دارویی، شیلات، دامپزشکی، حمل و نقل، سلامت و درمان، توریسم و صنایع وابسته به آن، محیط زیست، خودروسازی، مخابرات، خدمات فنی و مهندسی، تحقیق و توسعه، زمینه‌ساز گسترش روابط دو کشور خواهد بود.

به آینده همکاری با شرکت‌های سنگالی با توجه به تنوع وسیع ظرفیت‌ها باید خوشبین بود؛ و با تهیه نقشه راه، روابط و همکاری‌های مشترک را تعریف و ترسیم کرد؛ و این فرصتی مغتنم است و می‌تواند فصلی جدید برای روابط ایران و سنگال باشد.

✔️هم‌چنین دکتر عادل حقیقی، سرپرست مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور در این بازدیدها حاضر بود و از برگزاری دوره‌های آموزشی دامپزشکی به هیات سنگالی خبر داد و ابراز امیدواری کرد؛ برگزاری این دوره‌های آموزشی از سوی سازمان دامپزشکی مفید واقع شود. او گفت:

ما آموزش و انتقال اطلاعات خواهیم داشت و در تمام حوزه‌ها با سنگال همکاری و برنامه‌ریزی‌هایی داریم که در دست اقدام است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر