چهارشنبه 4 مهر 1403
32.8 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاتامین کیت تشخیص سریع تب دنگی در کشور

تامین کیت تشخیص سریع تب دنگی در کشور

تامین کیت تشخیص سریع تب دنگی در کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کیت تشخیص سریع تب دنگی در کشور تامین شده است و در صورت تشخیص به‌هنگام با استراحت کافی، استفاده از مایعات و برخی دارو‌های مسکن این بیماری درمان می‌شود.

دکتر حسین فرشیدی افزود: با توجه به وجود پشه عامل انتقال بیماری تب دنگی در کشور، شاهد بروز بیماری تب دنگی در ۶ نفر که مسافر نبودند و با این پشه گزیده شده بودند، هستیم. دوره انتقال بیماری از یک بیمار به بیمار دیگر تا دو هفته زمان می‌برد که گاه بدون هیچ نوع علائمی است.

از ۲۶ اردیبهشت که نخستین بیمار تب دنگی شناسایی شد تاکنون ۲۰ بیمار از مسافران دیگر کشور‌ها شناسایی شده‌اند. ۶ بیمار داخلی نیز داشتیم که نشانگر آلودگی پشه‌های ناقل این بیماری در کشور است.

تاکنون سه نفر بر اثر تب دنگی در کشور جان خود را از دست دادند که دو نفر جسدشان از خارج کشور منتقل شده و تنها یک نفر در بیمارستان‌های کشور بر اثر تب دنگی جان باخته است.

در مناطقی که امکان زیست پشه ناقل تب دنگی وجود دارد مردم احتیاط‌های بهداشتی لازم را انجام دهند، در صورتی‌که تا یک هفته پس از گزش پشه علائمی هم‌چون تب یا بی‌حالی داشتند سریعا به پزشک مراجعه کنند.

این بیماری قابل پیشگیری است، اما اطلاع‌رسانی کامل صورت نگرفته بود، اکنون به مسافران عازم به کشور‌هایی که تب دنگی در آن‌ها شایع است اطلاع‌رسانی کافی می‌شود و مرز‌ها از نظر سلامت مسافران کنترل می‌شود.

بهسازی محیط و جمع‌آوری آب‌های راکد هم‌چون آب‌های نشت کرده از کولر‌ها یا آب‌های راکد در چاله‌های آسانسور و انتقال آب در هنگام ساختمان‌سازی رها نشوند و جمع آوری شوند.

بیماری تب دنگی بیشتر  از  امارات متحده عربی، عمان و پاکستان وارد کشور می‌شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر