دوشنبه 2 مهر 1403
31.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادها۱۸ ماده غذایی که به کاهش فشار خون کمک می‌کنند  

۱۸ ماده غذایی که به کاهش فشار خون کمک می‌کنند  

۱۸ ماده غذایی که به کاهش فشار خون کمک می‌کنند  

تحقیقات نشان داده است که برخی مواد غذایی مانند میوه‌ها، سبزیجات، آجیل، ادویه‌ها، و ماهی‌های چرب می‌توانند فشار خون را کاهش دهند. ترکیب این غذاها در رژیم غذایی ممکن است به مزایای سلامتیِ طولانی‌مدت منجر شود.

داروها، تغییر در سبک رژیم غذایی، و شیوه زندگی می‌توانند فشار خون بالا را کاهش دهند. فشار خون بالا خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی، و بیماری کلیوی را در افراد افزایش می‌دهد.

وزارت کشاورزی آمریکا (UDSA) مصرف روزانه ۲ فنجان میوه و ۳ فنجان سبزیجات را توصیه می‌کند، اگرچه این مقدار با توجه به سن و جنس افراد کمی متفاوت است.

مواد غذایی برای کمک به کاهش فشار خون:

*انواع توت‌ – موز – چغندر

*شکلات تلخ –  کیوی – هندوانه

*سبزیجات برگ‌پهن – سیر- غذاهای تخمیر شده

*عدس و سایر حبوبات – ماست ارگانیک – انار

*دارچین – آجیل – میوه‌های خانواده مرکبات

* جو دوسر- ماهی‌های چرب – عصاره گوجه‌فرنگی

در حالی‌که برخی از مواد غذایی ممکن است فشار خون را کاهش دهند، برخی دیگر مانند نمک، مصرف “زیاد” مواد حاوی کافئین از جمله قهوه، الکل، و غذاهای فرآوری‌شده می‌توانند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهند.

علاوه‌بر اقدامات غذایی، منظما ورزش‌کردن، رسیدن به وزن متعادل یا حفظ آن، مدیریت استرس مانند مدیتیشن یا تمرینات تنفسی، اجتناب یا ترک سیگار، و انجام معاینات و آزمایشات پزشکی در فواصل منظم برای کاهش فشار خون توصیه می‌شود.

هیچ راهی برای کاهش سریع فشار خون در منزل وجود ندارد. با این‌حال، فرد می‌تواند از برنامه‌ رژیم غذایی، ورزش و احتمالاً دارو برای کاهش فشار خون خود در طول زمان پیروی کند.

طبق یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۲۰، نوشیدن آب بیشتر در روز ممکن است فشار خون را کاهش دهد، اما تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

انتهای پیام

انتشار این مطلب با ذکر منبع «دنیای سلامت و دارو» بلامانع است.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر