جمعه 27 مهر 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادها اصرار بر مصرف یک برند خاص شیرخشک توجیه منطقی ندارد

 اصرار بر مصرف یک برند خاص شیرخشک توجیه منطقی ندارد

 اصرار بر مصرف یک برند خاص شیرخشک توجیه منطقی ندارد

مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا‌و‌دارو با اشاره به تأمین کامل نیاز شیرخشک رگولار کشور توسط تولیدکنندگان داخلی بر اهمیت معرفی برندهای جایگزین در صورت کاهش تولید یکی از برندها تاکید کرد و گفت: اصرار بر مصرف یک برند خاص توجیه منطقی ندارد.

دکتر علیرضا رستمی افزود: محدودیت ظرفیت برخی خطوط تولید ممکن است در صورت ترویج مصرف بیش از توان تولید و تمرکز بر یک نوع فرآورده منجر به عدم قطعیت در تأمین شیرخشک شود. برای اطمینان از وجود شیرخشک رگولار مورد نیاز مصرف‌کنندگان و کاهش عدم قطعیت‌ها در طول زنجیره تأمین ضروری است در مواقعی که یکی از برندها به دلایل مختلف دچار کاهش تولید می‌شوند، برندهای جایگزین مطابق با گروه سنی نوزادان معرفی گردند.

وی هم‌چنین به شکایات والدین درباره مشکلات گوارشی در کودکان اشاره کرد و گفت: بخش قابل‌توجهی از این شکایات به‌دلیل عدم آگاهی والدین از تعریف صحیح بیماری یبوست و شکم‌روش است. آن‌ها معمولا هرگونه تغییر در عملکرد گوارشی کودک را به این دو اختلال مرتبط می‌کنند.

از مسئولین فنی و متصدیان داروخانه‌ها درخواست می‌شود تا در اصلاح دیدگاه‌های غلط نهادینه شده در جامعه نقش فعالی ایفا کنند و بدین ترتیب گامی مهم در بهبود رویکردهای مصرف شیرخشک برداشته شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر