جمعه 27 مهر 1403
25.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادها بهبود وضعیت کمبودهای دارویی نسبت به سال گذشته

 بهبود وضعیت کمبودهای دارویی نسبت به سال گذشته

 بهبود وضعیت کمبودهای دارویی نسبت به سال گذشته

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو  با اشاره به این‌که وضعیت کمبودهای دارویی نسبت به سال گذشته بهبود یافته است، گفت:

براساس گزارشات سیستمی در حالی که پاییز سال گذشته کمبودهای دارویی ۴۲۰ قلم بود، امسال در دوره مشابه به زیر ۱۰۰ قلم رسیده است.

  دکتر محمد پیکان‌پور افزود: میزان تخصیص ارز در هشت ماهه اول سال گذشته نسبت به امسال، ۳۷ درصد کمتر بود که طبیعتا به همین دلیل هم شاهد بروز کمبودهای دارویی بودیم؛ اما امسال خوشبختانه با تخصیص به موقع ارز، کمبودهای دارویی تا حدود مناسبی کنترل شده است. البته این در حالی است که درخواست‌های سازمان غذا و دارو مبنی بر اصلاح سقف بودجه‌ ارزی دارو، هنوز اعمال نشده است.

به دنبال اولویت‌دهی به تخصیص منابع ریالی به تامین سایر کالاهای استراتژیک، تخصیص منابع دارویار با کندی مواجه شد که ضرورتا برخی از تصمیمات باید در جای خودش و زمان خودش گرفته شود تا آسیب به چرخه تامین وارد نشود. هم‌چنین برای این‌که سلامت مردم تحت‌الشعاع مسائل پیش‌بینی نشده قرار نگرفته و تاب‌آوری حوزه دارو را با افزایش ذخایر دارویی بالا ببریم، ضروری است که ارز مورد نیاز این حوزه به موقع در دسترس قرار گیرد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر