دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
19.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهافواید شلغم برای سلامتی

فواید شلغم برای سلامتی

فواید شلغم برای سلامتی

شلغم نوعی سبزی ریشه‌ای چلیپایی در رنگ‌های مختلف از جمله بنفش، قرمز، و سبز با پیازهای سفید است و به دلیل فواید زیادی که برای سلامتی دارد، مورد علاقه متخصصان تغذیه است. هم ریشه و هم برگ شلغم خوراکی است؛ کالری کمی دارد، و سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین C، پتاسیم و فیبر است.

یک شلغم متوسط دارای: ۳۴ کالری- ۰.۱ گرم چربی- ۷ گرم کربوهیدرات- ۱ گرم پروتتئین- ۲ گرم فیبر- ۴ گرم قند- ۰ گرم کلسترول است.

شلغم سرشار از کلسیم، فولات، منیزیم، فسفر، پتاسیم، و ویتامین‌های A و C است. یک فنجان شلغم خام دارای ۶۳۸۰ واحد بین‌المللی (IU) ویتامین A، و ۳۳ میلی‌گرم ویتامین C است.

✔️فواید شلغم

پیشگیری از سرطان. شلغم حاوی گلوکوسینولات است – یکی از اجزای طبیعی بسیاری از گیاهان که ممکن است به پیشگیری از انواع سرطان‌ها از سرطان پستان گرفته تا سرطان پروستات کمک کند.

بهبود سلامت چشم. شلغم سرشار از آنتی‌اکسیدان لوتئین است که علاوه‌بر کمک به سلامت چشم، از مشکلاتی مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید پیشگیری می‌کند.

سلامت استخوان. لبنیات تنها راه برای ساختن استخوان‌های قوی و یک قدم جلوتر ماندن از بیماری ضعیف‌کننده پوکی استخوان نیست. شلغم دارای مقدار قابل‌توجهی کلسیم است که به قلب، ماهیچه‌ها و اعصاب شما نیز کمک می‌کند.

هم‌چنین تقویت سیستم ایمنی، کمک به هضم غذا، مبارزه با التهاب، افزایش سلامت قلب، تقویت عملکرد مغز، و حمایت از کاهش وزن از فواید دیگر شلغم است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر