شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاآمار سزارین در ایران بیش از ۳ برابر استاندارد جهانی

آمار سزارین در ایران بیش از ۳ برابر استاندارد جهانی

آمار سزارین در ایران بیش از ۳ برابر استاندارد جهانی

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت درباره میزان انجام اعمال جراحی سزارین در کشور گفت:

در کشور ما تقریبا ۵۲ درصد زایمان‌ها به‌صورت سزارین و ۴۸ درصد به‌صورت طبیعی انجام می‌شود و بنابراین در اجرای ماده ۵۰ قانون جوانی جمعیت که مبنی بر ترویج زایمان طبیعی است، عقب‌ماندگی داریم.

دکتر صابر جباری فاروجی افزود: طبق قانون باید سالانه میزان سزارین را در کشور ۵ درصد کاهش دهیم تا به نورم جهانی برسیم؛ بر اساس استانداردهای جهانی حداکثر ۱۵ درصد زایمان‌ها باید به‌روش سزارین انجام شود و به‌همین دلیل اوضاع کشور ما در زمینه میزان سزارین بسیار بد است.

درباره زایمان طبیعی هیچ‌گاه به مادران به‌خوبی توضیح داده نمی‌شود که زایمان درد و خونریزی دارد اما در عین‌حال عوارض پس از زایمان برای مادر و فرزند بسیار کمتر است.

باید به‌غیر از مواردی که خطرات جدی برای مادر و نوزاد دارد، سزارین نخست‌زا برای مادران باردار انجام نشود زیرا عمده افرادی که برای نخستین بار سزارین کرده‌اند، در نوبت‌های بعدی زایمان، سزارین تکرار می‌شود نه زایمان طبیعی.

زایمان طبیعی فواید جسمانی زیادی برای نوزاد دارد و مادر می‌تواند بعد از زایمان بلافاصله از بیمارستان ترخیص شود و بنابراین بسیاری از مادران تصور می‌کنند که انجام زایمان طبیعی برای آن‌ها تفاوتی با سزارین ندارد و روش سزارین را انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر