شنبه 6 مرداد 1403
35.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاارجاع یک میلیون و ۲۰۰ هزار مبتلا به دیابت و پرفشاری خون...

ارجاع یک میلیون و ۲۰۰ هزار مبتلا به دیابت و پرفشاری خون به پزشکان متخصص

ارجاع یک میلیون و ۲۰۰ هزار مبتلا به دیابت و پرفشاری خون به پزشکان متخصص

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مشارکت بیش از ۴۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از افراد بالای ۱۸ سال در پویش ملی سلامت تاکنون خبر داد و گفت:

بیش از ۸۰۰ هزار بیمار مبتلا به پرفشاری خون و ۴۰۰ هزار بیمار مبتلا به دیابت در این پویش شناسایی، و به پزشک عمومی و یا متخصص ارجاع شدند. اکنون که اکثریت جمعیت کشورمان در مناطق شهری سکونت دارند، نیاز است علاوه‌بر تقویت خدمات و زیرساخت‌های بهداشتی، برنامه ملی سلامت خانواده به‌صورت جدی اجرا شود.

دکتر بهرام عین‌اللهی با تاکید بر اهمیت توجه به سلامت کودکان به‌عنوان آینده‌سازان کشور، خواستار اجرای یک غربالگری سراسری برای جمعیت کمتر از ۱۸ سال در زمینه بیماری‌های شایع و همچنین عوامل خطر و زمینه‌ساز بیماری‌ها شد.

وزیر بهداشت با اشاره به آغاز پویش ملی تغذیه سالم از بهمن در کشور افزود: بخشی از این پویش مربوط به ارائه مشاوره‌های تغذیه‌ای به بیماران شناسایی‌شده در پویش ملی سلامت و غربالگری ۲ بیماری دیابت و فشارخون بالا است و در بخش دیگر نیز آموزش‌های موردنیاز برای تغذیه سالم و پرهیز از مصرف غذاهای چرب، پرنمک، شیرین و هم‌چنین فست‌فود ارائه می‌شود چون تغذیه یکی از عوامل سلامت یا بیماری افراد است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر