شنبه 6 مرداد 1403
35.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاامید به عرضه بیشتر داروهای کاهش وزن در سال ۲۰۲۴

امید به عرضه بیشتر داروهای کاهش وزن در سال ۲۰۲۴

امید به عرضه بیشتر داروهای کاهش وزن در سال ۲۰۲۴

شرکت ایلای‌ لی‌لی اعلام کرد که قصد دارد هم‌زمان با افزایش ظرفیت تولید خود، داروی کاهش وزن مونجارو (Mounjaro) خود را امسال در کشورهای جدیدی عرضه کند.

به گفته ایلیا یوفا، رئیس اینترنشنال لی‌‌لی، در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در داووس: موضوع فقط این نیست که می‌خواهیم وارد کدام بازار شویم، بلکه به این نیز مربوط می‌شود که بتوانیم درباره بازپرداخت آن مذاکره کنیم.

داروی محبوب مونجارو متعلق به این شرکت داروسازی مستقر در ایندیاناپولیس در اواخر سال گذشته در آمریکا، بریتانیا و اروپا برای کاهش وزن مورد تایید قرار گرفت، اما تنها – با عنوان زپ‌باوند (Zepbound) برای جمعیت آمریکا در دسترس بوده است. در اروپا هر کشوری نیز باید این دارو را بر ای جمعیت خود تایید کند.

یوفا افزود که لی‌لی منتظر تایید اروپا برای قلم تزریقی این دارو است و “خوشبین” است که احتمالا تا اواسط سال تایید شود. اروپا فروش این دارو را در ویال‌ها تایید کرده است.

با افزایش تقاضا، موجودی این دارو کم شده و لی‌لی قراردادهایی را برای گسترش ظرفیت تولید امضا کرده است. در نوامبر ۲۰۲۳، این شرکت اعلام کرد که اولین کارخانه خود را در شهر آلتزی در غرب آلمان با هزینه ۲.۳ میلیارد یورو (۲.۵ میلیارد دلار) خواهد ساخت.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر