شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاانتقال سویه‌های جدید اُمیکرون از هر مبتلا به ۱۵ نفر

انتقال سویه‌های جدید اُمیکرون از هر مبتلا به ۱۵ نفر

انتقال سویه‌های جدید اُمیکرون از هر مبتلا به ۱۵ نفر

عضو کمیته علمی مقابله با کرونا با اشاره به این‌که درحال حاضر برخی کشورها مدام درحال هشدار دادن درخصوص وضعیت کرونا هستند گفت:

این نشان می‌دهد که زیرسویه‌های  XBB و  BQ۱ در حال افزایش است و به دنبال این افزایش شیوع، طبیعی است که تعداد موارد بستری و متعاقب آن مرگ‌ومیر افزایش یابد.

قبلا با ابتلا به سایر سویه‌های کرونا ادعا می‌شد هر فرد مبتلا می‌تواند تا سه نفر را مبتلا کند اما اکنون در مورد اُمیکرون و این زیرسویه‌های جدید ادعا بر این است که هر یک فرد مبتلا می‌تواند ۱۵ تا ۱۶ نفر را به کرونا مبتلا کند و این افزایش شیوع طبیعتا تعداد موارد بستری و مرگ و میر را افزایش می‌دهد.

دکتر احمد طباطبایی با تأکید بر لزوم استفاده از ماسک، ‌عدم حضور در مجامع شلوغ و حفظ فاصله‌گذاری فیزیکی افزود: متأاسفانه برخی افراد حتی با وجود ابتلا به بیماری از منزل خارج می‌شوند اما باید بنا را بر این گذاشت که فرد مبتلا تا پنج روز در خانه استراحت کند و به شرط علامت نداشتن از خانه خارج شود تا این اقدامات به‌تدریج باعث قطع زنجیره انتقال بیماری شود.

حتما افرادی که طبق اعلام وزارت بهداشت واجد دریافت دُز یادآور واکسن کرونا هستند سریعا برای تزریق واکسن اقدام کنند. مردم باید بدانند دیگر نوع واکسن تزریقی فرقی ندارد، واکسن به تعداد کافی در مراکز واکسیناسیون وجود دارد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر