شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهابازرسی ۲ هزار تیم بهداشتی در قالب طرح همسفران سلامت از مراکز...

بازرسی ۲ هزار تیم بهداشتی در قالب طرح همسفران سلامت از مراکز تهیه غذا و هتل‌ها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که امسال ۲۶ هزار نیروی اورژانس و ۳۲۰۰ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز در قالب طرح «همسفران سلامت» فعال هستند، گفت:

در این طرح نیروهای بهداشت در سراسر کشور فعال بوده و بازدیدها و بازرسی‌های بهداشتی از اماکن و مراکز تهیه غذا، رستوران‌ها، هتل‌ها، مهمان‌سراها، شیرینی‌فروشی‌ها و نمونه‌برداری از آب شرب، با حضور ۲ هزار تیم انجام خواهد داشت.

دکتر بهرام عین‌اللهی افزود: هم‌چنین ۳۰۰ مرکز موقت اورژانس به‌شکل اردوگاه در سراسر کشور تدارک دیده شده و امکان معاینه بیماران و ارائه درمان و نیازهای اولیه مانند دارو به‌صورت رایگان برای مسافران مهیاست و در صورت نیاز، بیمار به بیمارستان انتقال بیمار به بیمارستان خواهد یافت. از اقداماتی که توسط اورژانس انجام می‌شود، گرفتن نوار قلب به‌صورت هوشمند و ارسال به مرکز درمانی تخصصی قلب است و چنان‌چه مشکلی وجود داشته باشد، درمان‌های اولیه از سوی مرکز به کادر اورژانس ارائه، و سپس بیمار منتقل می‌شود.

نیروهای پرتلاش اورژانس از تاریخ ۲۴ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ همواره در حالت آماده‌باش بوده و بدون تعطیلی برای خدمت به مردم حاضر هستند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر