شنبه 5 اسفند 1402
11.7 C
Tehran
خانهدسته‌بندی نشدهبرای داشتن عمر طولانی‌تر و دستگاه گوارش سالم‌تر فیبر بیشتری مصرف کنید

برای داشتن عمر طولانی‌تر و دستگاه گوارش سالم‌تر فیبر بیشتری مصرف کنید

برای داشتن عمر طولانی‌تر و دستگاه گوارش سالم‌تر فیبر بیشتری مصرف کنید

بسیاری از افراد وقتی سعی در گزینش مواد غذایی سالم دارند درگیر شمارش کالری، گرم قندهای اضافه‌شده، چربی‌ها، پروتئین‌ها، و کربوهیدرات‌ها می‌شوند. اما یک ماده مغذی وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می‌شود: فیبر رژیمی. این ماده مغذی با کاهش خطر ابتلا به طیف وسیعی از بیماری‌ها از جمله دیابت نوع ۲، آلرژی غذایی، سلامت دستگاه گوارش و حتی آرتریت زانو مرتبط است.

مواد غذایی سرشار از فیبر:

*گلابی- آووکادو- توت‌فرنگی- سیب

*تمشک- موز- هویج- چغندر

*بروکلی- کنگرِ فرنگی- کلم بروکسل- جو دوسر

*ذرت- بادام- دانه‌های چیا- سیب‌زمینی شیرین

*شکلات تلخ- نارگیل- پسته- گردو

*عدس- لوبیا قرمز- نخود- نخودفرنگی

*کینوا- تخمه آفتابگردان- و تخم کدوتنبل

به نقل از TrustedSource: بسیاری از مطالعات رژیم‌های غذایی پرفیبر را با زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر و سلامت دستگاه گوارش مرتبط می‌دانند. به‌عنوان مثال اوگاندایی‌هایی که در دهه ۱۹۶۰ از میوه و سبزیجات پرفیبر استفاده می‌کردند در برابر بسیاری از بیماری‌های رایج در اروپا و آمریکا از جمله بیماری‌های گوارشی مصون بودند. یا مطالعات اواخر دهه ۱۹۸۰ نشان می‌دهد جمعیت روستایی‌نشین در ژاپن در مقایسه با ساکنان شهری که فیبر کمتری مصرف می‌کنند، عمر طولانی‌تری دارند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر