دوشنبه 7 اسفند 1402
-1.2 C
Tehran
خانهدسته‌بندی نشدهبهترین رژیم‌های غذایی سال ۲۰۲۲

بهترین رژیم‌های غذایی سال ۲۰۲۲

بهترین رژیم‌های غذایی سال ۲۰۲۲

اعم از این‌که اولویت‌های فرد، قلب سالم‌تر کاهش وزن یا صرفا یک برنامۀ غذایی متعادل‌تر باشد، یافتن رژیم غذایی مناسب می‌تواند یک بخش کلیدی در دستیابی به اهداف سلامتی و تندرستی باشد.

تیم تحریریۀ فوربث هلث، 10 رژیم غذایی زیر  را با مشورت هیئتی متشکل از هفت متخصص تغذیه از بین 19 رژیم غذایی در شش معیار از کاهش وزن تا سلامت قلب رتبه‌بندی کرده است. طبق نظرسنجی‌های صورت‌گرفته از این متخصصان معیار انتخاب رژیم‌های غذایی زیر: کاهش وزن در کوتاه‌مدت، کاهش وزن در بلند مدت، ایمنی، سلامت قلب، و سلامت افراد دیابتی است.

فراموش نکنید که همیشه باید قبل از شروع یک رژیم غذایی جدید با پزشک خود مشورت کنید.

بهترین رژیم‌های غذایی سال 2022

رژیم غذایی مدیترانه‌ای: میوه و سبزیجات تازه، غلات کامل، آجیل و حبوبات، ماهی، روغن زیتون خالص

رژیم غذایی مراقبان وزن: میوۀ تازه، سبزیجات غیر نشاسته‌ای، غذاهای پروتئین‌دار بدون چربی

رژیم غذایی نوم: میوه، سبزیجات، غلات کامل

رژیم غذایی دَش: غلات، گوشت، مرغ، ماهی، میوه و سبزیجات

رژیم غذایی گیاه‌خواری: سبزیجات، میوه، غلات، حبوبات، آجیل، و دانه‌ها

رژیم غذایی وگان: سبزیجات، میوه، غلات، حبوبات، آجیل و دانه‌ها

رژیم غذایی اورنیش:میوه، سبزیجات، روغن‌های سالم (مانند روغن ماهی و روغن تخم کتان)، غلات کامل، پروتئین گیاهی

رژیم غذایی پسکاتاریا: میوه، سبزیجات، ماهی، لبنیات، تخم‌مرغ

رژیم غذایی مایند: سبزیجات برگ‌پهن سبز، انواع توت، غلات کامل

رژیم غذایی نوردیک: میوه، سبزیجات، حبوبات، ماهی، و تخم‌مرغ

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر