شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهابه‌زودی/ کمبود آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی رفع می‌شود

به‌زودی/ کمبود آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی رفع می‌شود

به‌زودی/

کمبود آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی رفع می‌شود

دکتر سید حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو گفت:

بخشی از کمبودهای دارویی مربوط به آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی بوده که با افزایش تولید و واردات محموله‌ها این کمبودها رفع می‌شود. برخی داروهای حمایتی مانند استامینوفن، بروفن، شربت دیفن‌هیدرامین و آنتی‌هیستامین‌ها، کمبودها در حدی نیست که نیاز به واردات این اقلام دارویی باشد و با افزایش ظرفیت تولید وضعیت سامان می‌یابد.

تا زمان رسیدن به وضعیت پایدار و رفع کمبودهای دارویی، علاوه‌بر تقویت ظرفیت تولید داخلی، واردات نیز ادامه پیدا می‌کند. خوشبختانه ظرفیت تولید داخلی نیز افزایش یافته به‌گونه‌ای که برخی شرکت‌ها، خطوط دیگر تولید دارو را در مسیر تولید آنتی‌بیوتیک به کار گرفته‌اند. در بسیاری از استا‌ن‌ها مشکل کمبود این داروها برطرف شده و در برخی از استان‌ها که دسترسی آن‌ها به دارو کمتر بوده و یا شرکت‌های پخش سراسری به آن مناطق دسترسی نداشته‌اند نیز از طریق جابجایی بین ذخیره‌های دارویی، مشکل برطرف می‌شود.

پیش‌بینی می‌کنیم که ظرف روزها و هفته‌های آینده، با افزایش ظرفیت تولید و توزیع منظم و مرتب، مشکل کمبود آنتی‌بیوتیک به‌طور کامل برطرف شود. در حال حاضر اولویت توزیع سرم با مراکز درمانی است و در صورت تأمین نیاز مراکز درمانی، مشکل توزیع محدود سرم در داروخانه هم برطرف می‌شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر